Wireless peilen

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Sun Mar 14 09:17:32 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ach, een vriendje is ooit eens met een veldmeter, wifi en zo bezig geweest.
Door het rondom stralen was er wel iets te meten, maar data kon'ie er niet
van bakken...

Dat alu-hoesje rond pinpas en vooral je ov-kaart is nuttig als je voor het
aflezen van je ov iets moet bukken (lange mensen etc)... Dus geen kwestie
van technobetisme maar ecologie, bewegingsleer, apenkennis etc.

Trouwens, een aluhoesje rond je mobieltje, vooral als het uitstaat, doet ook
wonderen voor het geval je niet wilt worden getraceerd (dat weer van een
vriendje die hoog technisch is bij de tweede provider des lands).

Gelukkig zijn de alerten.

Een voorbeeld: mijn partner zette onlangs de vuilnis te vroeg op straat, een
inspecteur nam de zakken in beslag en peilde de daderes (40 pieken). Mijn
vraag: hoe is de privacy en veiligheid bij de vuilophaal geregeld? Heeft een
sociobeet op dit forum vergelijkbare ervaringen?

hv,u
----