Stemmen we op 'Red Amsterdam' ?

Fri Jan 29 11:02:33 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

  Cees Binkhorst <ceesbink at XS4ALL.NL>,
> Er zijn ook deskundigen (met projectervaring, die bij een
> boer/politicus en een politicus NIET aanwezig worden geacht) die
> niet uitsluiten dat de lijn uiteindelijk EU 20 miljard kan gaan
> kosten.

  Ik zag gisteren dat men inmiddels op 4 miljard zou zitten (dus alweer
  hoger dan tot nu toe geraamd). Maar het wordt uiteraard meer. Het Centraal
  Station wordt mede hiermee aangepast en dat is ook alweer een half miljard
  (die zit natuurlijk niet bij de begroting voor de N/Z-lijn). Gesteld dat
  die N/Z-lijn ooit wordt voltooid (zodra er gebouwen de kuil ingaan, dan is
  men wel gedwongen te stoppen), dan zit Mokum tegen z'n faillissement aan.

  Hein van Meeteren <heinwvm at CHELLO.NL> over Marten Bierman,
> Wilde een uniform voor partijleden, en, brrrrr, een "partijgroet" (twee
> armen gekruist boven het hoofd heffen, vuisten gebald).

  In de film '1984' is dit de Vrijmetselaarsgroet waarmee Big Brother wordt
  verwelkomd.

  Het is hoe dan ook vreselijk dat een D66'er niet op D66 kan stemmen, een
  PvdA'er niet op de PvdA, een VVD'er niet op de VVD, enz. enz. - want de
  partijen spannen domweg samen tegen de burger. De burger kan eigenlijk
  geen kant meer op - die mag alleen nog betalen - dat gaat om duizenden
  Euro's per persoon - wellicht wordt het meer dan 10 duizend Euro per
  persoon.

  Amsterdam hoort onder toezicht gesteld te worden en de locale democratie
  afgeschaft totdat de N/Z-problemen zijn opgelost. De politiek is domweg
  te onbetrouwbaar, de Mokumse politici zijn geen volksvertegenwoordigers
  meer.
  Er dienen dan ook vraagtekens gezet te worden bij dat 'zonder last en
  ruggespraak'. Waarom zouden mensen die de boel doelbewust zitten te
  flessen niet voor de gevolgen daarvan moeten opdraaien ?

  20 miljard lijkt me wel wat veel maar richting 10 miljard zal het project
  wel opgaan.