kabinetsgeval

Ernst Debets edebets1 at EURONET.NL
Thu Jan 14 21:46:11 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dan de beschouwingen van een hardwerkend bankier (al mag je er tegenwoordig
niet meer voor uitkomen dat je dit beroep uitoefent):

- Ik had rond 23:30 al door (tijdens het optreden van Hamer) waar het heen
zou gaan en dat de PvdA niet de stekker uit dit kabinet zou gaan trekken. Ik
ben toen maar van mijn welverdiende nachtrust gaan genieten.
- Er waren maar 3 personen die ik goed tevoorschijn vond komen in het debat:
  1.Alexander Pechtold => nog nooit vertoond: interruptie plaatsen voordat
Hamer ook maar een woord gezegd had. Vooral zo doorgaan tegen de PvdA, des
te groter is het verlies van de PvdA en winst van D66
 2.Geert Wilders => Ondanks het feit dat je het fatsoenshalve niet met de
denkbeelden van deze charlatan eens hoort te zijn is hij een goede debater,
gooide alleen teveel met modder. Had daar uiteraard wel redenen toe, maar ik
krijg altijd een vieze smaak in mijn mond als ik hem weer bezig hoor.
 3.Mark Rutte => hij is weer helemaal "back in town". D66 moet oppassen
hierdoor niet teveel stemmen op rechts aan de VVD kwijt te raken.

- De slechtste acteurs gisteravond:

1. Agnes Kant => gaat tekeer als een viswijf. Misschien maakt ze wel zinnige
opmerkingen, maar door het vele herhalen van vragen komt ze over als een
jengelend kind dat z'n zin niet krijgt.
2.Mariette Hamer => liet zich helemaal door Pechtold onder tafel lullen.
Zeer zwak optreden.
3.Balkenende => Hoe is het toch mogelijk dat je constant overduidelijk laat
blijken dat je denkt dat je altijd gelijk hebt en er dan achteraf toch mee
wegkomt? Blunderen van affaire naar affaire is ook een vak: we hebben in
Zaanstad ook een CDA wethouder die deze tak van sport beoefent, maar
Balkenende is hier echt kampioen in.

Soms is het toch maar goed dat je tijdig stopt met naar dit soort
schertsvertoningen te kijken.

Ernst Debets/
Zaanstad