Klimaatgekte: IPCC erkent fout over Nederland in klimaatrapport

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sun Feb 14 14:38:47 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 14 februari 2010 10:49 schreef Dr. Marc-Alexander Fluks <
fluks at combidom.com> het volgende:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Bron:   Elsevier
> Datum:  13 februari 2010
> Auteur: Arne Hankel
> Ref:    Klimaatdossier Elsevier,
>       http://www.elsevier.nl/web/Dossiers/Hoezo-opwarming.htm
>

> IPCC erkent fout over Nederland in klimaatrapport

    [...] Een voorlopige

> analyse van dat rapport van drie jaar geleden wijst uit dat er
> eigenlijk had moeten staan dat 55 procent van Nederland gevoelig
> is voor overstromingen.

En ook dat dient aangepast te worden, want '..  Nederland gevoelig
is voor overstromingen...' is een zeikwijven argument.

 Nederland is ook 'gevoelig' voor regen, voor vorst, voor sneeuw, voor
zonneschijn, voor bewolking, voor storm, ... wat niet eigenlijk? Nederland
is zelfs overgevoelig, vooral als het gaat om kritiek op de non-sens van
klimatologen, die niet schromen (ons allen voor) te liegen.

En, wat dient er op basis van deze gewijzigde gevoeligheid, nu gevoelig te
worden bijgesteld? Welk hoogte voor de (ook zo) 'gevoelige' Nederlandse
dijken, bv. ?

Weet iemand het fijn gevoelige antwoord op mijn prangende, maar tevens, oh
zo gevoelige vragen? :)

Henk Elegeert