Klimaatgekte: Open brief SENSE

Thu Feb 11 10:54:46 CET 2010

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Het valt me op dat er in de lijst van ondertekenaars nogal lui
van de VU Amsterdam staan. Nu heb ik daar zelf meteorologie als
doctoraalbijvak gedaan en ik zie er niemand van meteo bij staan
(daar deed men in mijn tijd klimaatonderzoek op Groenland). Ik
zie ook geen meteoroloog uit Utrecht, trouwens. Zal wel geen
toeval wezen. Net zo min dat het toeval zal zijn dat we niet mogen
weten waarin de ondertekenaars zoal deskundig zouden zijn.

De website waarop hun misleidende brief staat suggereert 'milieu-
kunde' - en da's in de eerste plaats in het geheel geen wetenschap
en ten tweede heeft het niets met de meteorologie uitstaande.

In de brief staat eigenlijk niets - en dus zit de angel in het
laatste gedeelte ervan. Daar staat,
   Wij zullen ons inzetten om vanuit de onderzoekswereld - zo
   mogelijk met betrokkenheid van de KNAW - het hele IPCC proces
   kritisch te evalueren.            ^^^^

Hiermee wordt *gesuggereerd* dat het 'wetenschap' zou betreffen
en het gaat er nu juist om dat dit volstrekt onjuist zij. Waarom
zou de KNAW in hemelsnaam *pseudo*wetenschap gaan controleren (en
nog wel *samen* met de IPCC-fraudeurs) ? Pseudowetenschap is nu
juist iets *dat zich niet controleren laat* - pseudowetenschap
verklaart immers *alles* en sluit *niets* uit. Da's nu juist het
probleem. Een van de raarste dingen die ik de afgelopen periode
heb gezien is een scenario waarin 'de opwarming van de Aarde leidt
tot een Nieuwe Ijstijd'.

De pseudowetenschappers van het IPCC pogen alleen maar de KNAW te
corrumperen. Deze zou wel gek zijn als ze zich voor dit karretje
zou laten spannen.

Hoeveel Nederlandse IPCC'ers zijn er eigenlijk lid van de KNAW ?
De ingezonden brief suggereert middels bovenstaande woordkeus
*niet een*.

Dit is geen SENSE - dit is NON-SENSE.