Iers referendum

Karst de Jong karstdejong at YAHOO.CO.UK
Sun Oct 4 18:16:54 CEST 2009

--- On Sun, 4/10/09, Henk Elegeert <hmje at home.nl> wrote:

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Zeg,

--- On Sun, 4/10/09, Henk Elegeert <hmje at home.nl> wrote:

> Nu heet het: dat velen - bij het vorige referendum - niet
> wisten waarom ze
> 'Nee'  stemden.
> Die zijn me een partijtje dom die Ieren !!!  Ze zijn
> nu veel beter - zij
> het, zeer eenzijdig - geinformeerd, en nu stemmen zelfs
> 'Nee' stemmers voor
> ... Kijk: Nu zijn het slimme Ieren !!!

Gelul Henk. Martin heeft opnieuw onderhandeld. Ganley stapte veel te laat in de campagne en deze keer hebben alle partijen zich veel beter ingezet voor een 'Ja'. De vorige keer was er een slechte informatie voorziening, die was veel beter deze keer. Maar uiteindelijk is het zo dat de economische omstandigheden de bevolking voor een geheel nieuw perpectief plaatste.

In de Ierse Republiek zijn ze wel gewend aan referenda. Het is iets dat de grondwet daar voorschrijft. Hopelijk hoeft dit nu niet weer. En kunnen we mooi verder.

Karst