Borghouts blijft toch bestuurslid ABP

Cees Binkhorst ceesbink at XS4ALL.NL
Thu Nov 19 13:13:21 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Natuurlijk moet je gewoon blijven zitten Harry, je hebt héél duidelijk
gemaakt dat je een kei bent in toezicht houden.

Groet / Cees

http://www.rtl.nl/%28/financien/rtlz/nieuws/%
29/components/financien/rtlz/2009/weken_2009/47/1119_0930_borghouts_blijft_toch_bij_abp.xml

Borghouts blijft toch bestuurslid ABP
De opgestapte commissaris van de Koningin in Noord Holland Harry
Borghouts blijft toch bestuurslid van pensioenfonds ABP.

Geen noodzaak
Borghouts vindt dat de noodzaak om per 1 december op te stappen is
weggevallen. Zijn belofte om zijn functie bij het ABP neer te leggen
hing samen met zijn aanblijven als commissaris van de Koningin. Nu hij
als commissaris vertrekt, is de reden om met zijn werk bij het ABP te
stoppen ook verdwenen, vindt Borghouts. Hij heeft aangegeven zijn
termijn bij het pensioenfonds tot oktober 2010 te willen uitdienen.

Landsbanki
Borghouts moest eerder dit jaar onder druk van de Noord-Hollandse Staten
vanwege zijn rol in de Landsbanki-affaire het tijdelijk voorzitterschap
van het ABP-bestuur opgeven. Dat de Staten negatief oordeelden over zijn
rol in de Landsbanki-affaire kan Borghouts nog steeds niet
vatten. ,,Begrijpen doe ik het nog steeds niet", zegt hij in een
vraaggesprek met het blad Binnenlands Bestuur. De Landsbanki-affaire
kostte de provincie 78 miljoen euro.

Verzoek van ABP
Borghouts zegt dat hij zijn bestuurslidmaatschap van het pensioenfonds
aanhoudt op verzoek van het ABP-bestuur. ''Ik hoef van hen niet weg en
kan dus blijven, ook na 1 december."