Misbruik, Misleiding en Misverstanden

Raimond De Tempe raimond.detempe at GMAIL.COM
Wed May 27 10:29:46 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik heb de uitzending gezien.
Twee dingen vallen op. Allereerst de (gespeelde) verhoren. Wat een manier
van werken! Ik heb er geen ander woord voor dan hersenspoeling. Door
fanatieke "rechthaberige" rechercheurs, die mij doen denken aan scenes die
in het Oostblok spelen (Oost-Duitsland). Het verschil met SS-verhoren is dat
er niet geslagen wordt, maar de gezindheid is vergelijkbaar.
En ten tweede: vooral mijn vriendin verbaasde zich over de euvele moed
waarmee de beschuldigende ex-echtgenote zich durfde te presenteren op de
televisie (er is niet gemeld dat dit gespeelde scenes waren)! Die zich
vastbeet in haar waan, en zich verongelijkt durfde te voelen dat niet de
hele maatschappij met haar meeging. Je zou zo'n mens moeten vervolgen wegens
meineed, met verplicht ondergaan van therapie. Maar ja, zo'n overtuiging zit
misschien wel vaster in de hersenen dan die bij Jomanda.

/raimond detempe (gelukkig al lang grootvader - en de vriendin nog langer
grootmoeder)