Jomanda niet bij rechtszaak wegens 'zorgen'

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sun May 10 16:55:47 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 10 mei 2009 10:34 heeft Dr. Marc-Alexander Fluks
<fluks at combidom.com> het volgende geschreven:
> De heks is inmiddels gevlucht naar Canada. Mevrouw vindt 11 mei 'geen
> geschikte dag'.

Ze vindt dat, idd, maar het ontbreekt volstrekt aan een heldere reden.
Zelfs geen invoelbare.
Ze trekt zich terug achter haar gordijnen.

> Kwestie van boodschappen uit 'Gene zijde'

Zou kunnen, maar daarover blijft ze onduidelijk. Ze geeft geen reden
op, (nog) niet gezien in elk geval.

> (lees: Herme-
> tische betekenissen - maar haar slachtoffers geloven dat het ergens
> anders over gaat) en de moord op Fortuyn.

Die vullen het zelf (al) in, inderdaad.

> Ben benieuwd of Justitie iets
> gaat doen om haar alsnog in een dwangbuis voor de rechter te slepen.

Ze is niet verplicht te verschijnen, dacht ik. Bovendien, wat kan ze daar ?
Wat moet men daar aan met boodschappen van/uit gene-zijde? Dat er
daarbuiten vele ´gelovigen´ zijn ala, maar daar gaat het om
verifeerbare gegevens. Dat wordt heel lastig, lijkt me.

Bovendien, gesteld dat Millecam zelf(beschikte en)  koos voor wat het
´alternatieve´-circuit heet dan dient nog vast te komen staan dat het
hier werkelijk om een alternatief gaat.

D66 noemt zichzelf ook nog steeds een redelijk alternatief, al blijkt
dat nergens nog uit ..

Kortom: waar kun je terecht als je twijfels hebt aan die claim? Waarom
wijst het OM haar maatschappelijke taak hier - op voorspraak van een
instantie (inspecteur) Volksgezondheid - zo lichtzinnig af?

Kijk: die andere kwakzalver Hoogervorst had hier maatregelen moeten
nemen om de vragen tot het waarborgen van goede zorg voor gezondheid
gestalt te doen. Maar ja, kwakzalvers ... :)

> Zie ook,
> http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2009/05_mei/09/binnenland/0509_1900_jomanda_maandag_niet_voor_rechter.xml
> http://www.hbvl.be/nieuws/in-de-rand/aid830168/jomanda-voorspelde-het-drama-van-apeldoorn.aspx
>
> De artsen die met haar voor de rechter verschijnen (Parnassusweg 220 in
> Amsterdam - vrije toegang om 9:00 uur op 11, 12, 14, 15, 22, 28 en 29 mei)
> zijn overigens aanzienlijk gevaarlijker.

De titel artsen, is die hier (dan, zie verder) op zijn plaats?

> Rene Broekhuyse is weinig anders
> dan een seriemoordenaar.

'Vega-test' ? Punt blijft wie de verantwoordelijkheid neemt als er
geblunderd wordt, en wie op wiens voorspraak een nader onderzoek dient
in te stellen, dan toch de bevindingen openbaar dient te maken. Helder
moet zijn of je in dit land beschermt bent tegen welke kwakzalver dan
ook.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/article525206.ece/Justitie_moet_Jomanda_alsnog_vervolgen
"

De uitspraak laat weinig heel van de eerdere overwegingen van het
Openbaar Ministerie om het drietal niet te vervolgen. Vooral het
argument dat Millecam vanwege haar zelfbeschikkingsrecht een eigen
keuze kon maken, snijdt volgens het hof geen hout. Medische adviezen
moeten altijd deugdelijk zijn, aldus de uitspraak. Ook zijn volgens
het hof patiënten met een levensbedreigende ziekte wanneer zij die
diagnose te horen krijgen extra gevoelig voor de geruststelling dat ze
niets mankeren. ‘In die kwetsbare situatie is geen sprake meer van
vrije keuze.’
"

In hoeverre dekt hier het OM het blunderend Volksgezondheids beleid af
van (eveneens kwakzalver) Hoogervorst?

Tuurlijk, het zelfbeschikkingsrecht speelt een rol, maar welke? Ook op
die vraag komt als gevolg van kwakzalver Hoogervorst´s beleid geen
duidelijkheid, of wordt zelfs maar helder wie waarover
verantwoordelijkhied draagt.

> Als 'Orthomoleculair genezer' brengt hij de alchimie van de Dode Hond
> Orthos in de praktijk. De artsentitel is hem inmiddels ontnomen maar hij
> moordt vrolijk verder in zijn kliniek in Bilthoven.

Met dank aan kwakzalver (ex-minister van Volksgezondheid) Hoogervorst,
zo moeten concluderen?

> De eerste vraag die
> deze Vrijmetselaar een nieuwe patient stelt: hoeveel geld heeft u te
> besteden ? Vervolgens worden er kaarsjes gebrand en begint het toveren.

Hoogervorst zelf had ook een nogal rotstvast geloof in zijn eigen
geloof. Nog steeds trouwens, al wil het nog niet erg lukken met
diagnoses (of veel en veel te laat) en dat op nog wel geheel eigen
(marktwerking)terrein.

> De Jonge Democraten zouden het fantastisch vinden... kon dit maar in de
> Tweede Kamer.

Zit die al niet vol met (hetzelfde type) ´zweef´kunstenaars? :)

> Eindelijk wat Opschudding.

Er gebeurd erg weinig op het vlak van de democratie. Het lijken wel
ambtenaren in dienst van politieke partijen, en die niets met politiek
te maken willen hebben.

> Maar ja - toekomstmuziek he ?

:)  Dat wordt nog lang wachten dus. . .
Of weten ze (die kleine ´jomanda´s´) al wanneer die storm op uitbreken
staat?  :))

Ze wachten op signalen (/het signaal) van gene-zijde ... en dan moet
je stil zijn en je concentreren, toch ? ;) Kun je veel van leren ...
vlgns zo´n D66 EU expert. :))

Henk Elegeert