Stierenvechten

Cees Binkhorst ceesbink at XS4ALL.NL
Fri May 1 17:18:26 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

[deel weggelaten]
> [...]
> spelletje
>  met Mercurius gespeeld. Dat deed hij ook door de Paasdatum op een rare
>  manier te definieren (de eerste zondag na de eerste volle Maan na het
> begin
>  van de Lente - daardoor valt Pasen *nooit* op de Dag van Mercurius en
> vindt
>  er tijdens Pasen *nooit* een Zonsverduistering plaats) en door het jaar
> te
>  laten beginnen met de heliacale *ondergang* van Sirius (laten we eerlijk
>  wezen: zoiets moet Geel D66 een gruwel zijn - geen wonder dat men zo op

Dit is de eerste keer dat ik "zo'n bericht" met meer dan een scheve
glimlach heb gelezen.
Overigens alleen met de conclusie dat jij en Gregorius dus 'iets delen.'
Wat, dat moet nog blijken ;)

Moet eens goed gaan spitten, heb een boekje over software programmeren
waar de Gregoriaanse/Juliaanse kalender en Paasdatum uitgebreid (ook
buiten de software invalshoek) wordt behandeld. Herinner me niet dat
Mercurius daarbij aan bod kwam.

Groet / Cees