Stierenvechten

Fri May 1 16:21:02 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Bert Bakker <bertbakker7 at GMAIL.COM> n.a.v. Glenn Mellonius <glenn at MELLONIUS.EU>
 en mijzelf over het steierenvechten,
>D66 is niet voor stierenvechten, denk ik, ondanks Mercurius en God.

 Kijk, iets dat jullie over het hoofd zien is dat Zeus zich verkleedde als
 een stier om Europa te verkrachten...
              ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ !
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Europa_(mythologie)
 Dit is trouwens waarom ik weet dat de stier voor God staat (Zeus is de
 Christelijke God, Mercurius is de Joodse God).

 Op de bovenstaande URL staat, over Europa,
    Zij baarde hem drie zonen, Minos, Rhadamanthys en Sarpedon.
 Over die Minos (met zijn Labyrinth) had ik het van de week...
    https://listserv.surfnet.nl/scripts/WA.EXE?A2=ind0904&L=d66&X=&P=R24028
 Kijk ook eens op dit WikiPedia plaatje met de Griekse twee-Euro munt,
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand%3A2_euro_Greece.jpg
 dat gaat hierover.

 Op de Dag van Mercurius volgende week komt de Zon (God) trouwens het ster-
 renbeeld Taurus (de Stier - God dus) binnen. Precies op *dezelfde dag* als
 men vasthoudt aan het verschil tussen de Gregoriaanse en Juliaanse kalender
 sinds de introductie van de eerste. Paus Gregorius heeft dus een spelletje
 met Mercurius gespeeld. Dat deed hij ook door de Paasdatum op een rare
 manier te definieren (de eerste zondag na de eerste volle Maan na het begin
 van de Lente - daardoor valt Pasen *nooit* op de Dag van Mercurius en vindt
 er tijdens Pasen *nooit* een Zonsverduistering plaats) en door het jaar te
 laten beginnen met de heliacale *ondergang* van Sirius (laten we eerlijk
 wezen: zoiets moet Geel D66 een gruwel zijn - geen wonder dat men zo op de
 katholieken afgeeft).

 Leerzaam toch ?

 Marc Fluks, Amsterdam