Stierenvechten

Fri May 1 18:02:12 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Cees Binkhorst <ceesbink at XS4ALL.NL>,
>Dit is de eerste keer dat ik "zo'n bericht" met meer dan een scheve
>glimlach heb gelezen. Overigens alleen met de conclusie dat jij en Gregorius
>dus 'iets delen.'

 Merci - ja, ik schrijf het wat spottend op. Wel zo aardig.
 Dat van het verkrachten van Europa (WikiPedia doet dat wel heel erg kuis
 af), is gewoon leuk daar waar het om de Euro-verkiezingen en de Euro-munt
 gaat.

 Ik neem aan dat dit de reden is waarom de persoon die achter 'Gregorius
 Nekschot' schuil gaat, de voornaam 'Gregorius' gekozen heeft. 'Nekschot'
 gaat immers over de guilliotine - hij zegt daarmee dat paus Gregorius onder
 de bijl moet. Merk op dat alles wat ik opmerkte *volkomen haaks* staat op
 waar Geel D66 mee dweept - en dat is (zoals uit het onderstaande blijkt)
 geen toeval. Ik noem immers de feiten en Gel D66 heeft niet veel op met de
 feiten.

>Moet eens goed gaan spitten, heb een boekje over software programmeren
>waar de Gregoriaanse/Juliaanse kalender en Paasdatum uitgebreid (ook
>buiten de software invalshoek) wordt behandeld. Herinner me niet dat
>Mercurius daarbij aan bod kwam.

 [Die boekjes heb ik ook - ik heb zelf iets met astrometrie en kalenders,
  dat vind ik gewoon leuk. Vandaar al die klokken op m'n website,]
    http://www.fluks.combidom.com
 Ik heb hier voor m'n proefschrift heel veel aan gehad, trouwens. Ik heb
 zelfs 'volledige inductie' aan metingen aan de Hemelbol weten toe te
 passen - en dat is nogal bijzonder.

 Dat over Mercurius is uiteraard geheim.

 Wat Paus Gregorius in 1582 deed is dit:
  - Hij liet het jaar 10 dagen verspringen en voerde een ander schrikkel-
    jaarbeleid in. Die 10 dagen was nodig om het nieuwe jaar met de helia-
    cale ondergang van Sirius te laten beginnen en het nieuwe schrikkeljaar-
    beleid om dat zo te houden - en daardoor valt ook de lente op een vaste
    plaats in het jaar. Door de schrikkeldag zelf valt het echte nieuwe
    jaar op 31 december/1 januari en de echte lente op 20-22 maart. Het
    Egyptische nieuwe jaar waar Geel D66 zo mee dweept, tijdens de helicale
    ondergang van Sirius, valt op 1-3 juli, precies een half jaar na het
    begin van ons nieuwe jaar.
  - De huidige dag van Mercurius is 12 mei (was 15 mei en als men meer
    correcties toepast kan dat ook 9 mei - de Dag van Europa - of 30 april
    zijn - Walpurgisnacht, de zelfmoord van de zich Mercurius wanende
    Hitler). Gregorius wilde dat het dan geen Pasen is en dat zit met die
    eerste zondag (7 dagen/week) na de eerste volle Maan (28 dagen/cyclus)
    na het begin van de Lente (uiterlijk 22 maart) dus wel goed. Het moet
    daarnaast een Zondag zijn (de weekdag van Mercurius is de Woensdag) en
    het moet niet vallen op Nieuwe Maan (dan kan er een Zonsverduistering
    zijn) en dus koos hij de zondag na volle Maan (dan is het dus of volle
    Maan zelf of halve Maan).

 Waar het om gaat is dat Geel dan nooit kan spelen dat Mercurius de weder-
 opgestane Jezus is - want daar gaat Pasen immers over. Dit is tevens de
 reden waarom de Vrijmetselarij de Juliaanse kalender volgt (die loopt
 momenteel 13 dagen achter bij de Gregoriaanse); in de Juliaanse kalender
 kan Pasen immers *wel* op de Dag van Mercurius vallen. Wat Gregorius gedaan
 heeft, is eigenlijk heel slim. Zeker voor die tijd.

 Katholieken zijn hiermee *progressiever* dan Geel. De katholieke kerk ging
 met z'n tijd mee terwijl Geel D66 maar vasthoudt aan iets van duizenden
 jaren terug. Dat noemen ze 'Verlichting' en ze trekken daarbij een gezicht
 alsof het heel wat voorstelt.

 Maar het stelt *niets* voor.
 Het is gewoon occulte lulkoek.