Pechtold: 'Enquete naar Irak'

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Tue Jan 20 01:16:27 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels schreef:

> Bijna. Uit die enquete zal blijken dat het CDA die politieke steun
> door NL doordrukte om De Hoop Scheffer op zijn huidige stoel te
> krijgen. Niet meer en niet minder. De rest was window dressing.

Inderdaad. Maar daar had het CDA vriendjes voor nodig, ze wilden
regeren, en daarom is D66 ook schuldig. D66 is willens en wetens een
kabinet ingestapt, tot tweemaal toe, dat politieke steun verleende aan
de bende van Bush. Ik wens daar niet voor weg te kijken, ook al ben ik
wellicht de enige in D66 die dat aan de orde wil stellen.

> En dat zal uiteraard het einde betekenen van JP als premier, en daarom
> verzet hij zich zo halsstarrig. Dat hij daar tot nu toe ook nog
> succesvol in is geweest geeft aardig de staat van de Nederlandse
> democratie weer.

De Nederlandse democratie is om te huilen. Vriendjes die vriendjes
benoemen, een kleine bestuurlijke elite die elkaar de baantjes
toeschuiven. Onze partij doet daar vrolijk aan mee. Hoekema in
Wassenaar, de Graaf in Nijmegen, we hebben Hilversum ook al te pakken en
vergeet de leuke baantjes van Dittrich en vd Laan niet. Alles doordat we
lief en aardig deden tegen een kabinet (inclusief een premier) die de
Amerikaanse oorlogsmisdaden wenste te steunen.
Ik ben hier woedend over. En ik zal niet rusten totdat het recht en de
waarheid zegevieren. Ook wb m'n eigen partij.