Garmanbozia: Trotski en Openbaringen (was: Homo-agitatie)

Antid Oto aorta at HOME.NL
Sun Dec 27 11:30:05 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:
>  Antid Oto <aorta at home.nl>,
>
>  Niet ik doe dat maar degenen die ik daarop aanspreek doen dat. En
>  ze doen heel wat meer dan dat ook...
>
>  Ik snap het nog steeds niet... Jij schrijft eerder,
>
>  Feit is dat jij je hier presenteert als Trotskist. Ik mag daarom
>  aannemen dat je het prima vindt dat Trotski een vernietigend stuk
>  over de Vrijmetselarij heeft geschreven. In dat stuk stond uiter-
>  aard *hetzelfde* als wat ik hier opmerk maar als ik het opmerk dan
>  ben je er juist op tegen dat ik dat doe. Terwijl ik *hetzelfde* doe
>  als jouw Trotski - zo'n reactie is ronduit inconsistent.

Nee, Trotski schreef zijn kritiek vanuit een marxistisch en historisch
perspectief. Jij bekritiseert de vrijmetselarij vanuit een esoterisch
astrologisch perspectief. Dat zijn twee *geheel verschillende*
benaderingen. De link van hermetische betekenissen van woorden en
homofonen met de samenzweerderige en ritualistische vrijmetselarij is
mij overigens nog steeds onduidelijk.

> [...]
>  (was van de week nog een mooie documentaire bij NGC over).
>  Kwestie van terugkeer van Satan (die komt in de derde Tempel van
>  Solomon terug en zegt daar dat hij God is), kwestie van de Apocalypse
>  (de Christelijke variant van Ragnarok in Openbaringen van Johannes),
>  kwestie van het Einde der Tijden (volgens Openbaringen ook in het
>  Christendom een Zonsverduistering die 'Het Beest' doet ontwaken
>  door de Melkweg weg te nemen - daarom heet dit Bijbelboek in het
>  Engels 'Revelation' en in het Grieks 'Apocalypse' - oftewel: ont'-

Is de vrijmetselarij beïnvloed door eschatologie? Waar zijn de
bewijzen daarvoor. Kom eens met bronnen.

>  Met die Solomon (die mogelijk geen historische figuur was) is iets
>  opmerkelijks aan de hand. Kijk maar,
>     Solomon = Sol + Omon = Sol + Moon = Zon + Maan = Mercurius
>  Oftewel: de God van de Joden is Mercurius. Feit is dat Mercurius
>  de God van de Vrijmetselaren zij en dat Christenen tot Mercurius
>  bidden (alleen orthodoxen bidden daadwerkelijk tot God als Zeus).

Dat je Solomon kunt ontleden in sol en moon ligt voor de hand. Maar de
connectie met Mercurius is onzin.

>  Het is opnieuw een kwestie van het zien van Hermetische betekenissen.

Heeft de hermetische betekenis op zichzelf ook niet weer een
hermetische betekenis? En is dit eigenlijk niet gewoon een
etymologisch spelletje?

>  Wie zou trouwens als eerste Europa 'Europa' genoemd hebben ?
>  Kijk, zoiets is nu een interessante vraag...

The name of Europa is of uncertain etymology.[18] One theory suggests
that it is derived from the Greek roots meaning broad (eur-) and eye
(op-, opt-), hence Euro-'pe-, "wide-gazing", "broad of aspect" (compare
with glauko-pis (grey-eyed) Athena or boo-pis (ox-eyed) Hera). Broad has
been an epithet of Earth itself in the reconstructed
Proto-Indo-European religion.[19] Another theory suggests that it is
actually based on a Semitic word such as the Akkadian erebu meaning
"to go down, set" (cf. Occident),[20] cognate to Phoenician 'ereb
"evening; west" and Arabic Maghreb, Hebrew ma'ariv (see also Erebus,
PIE *h1reg^(w)os, "darkness"). However, M. L. West states that
"phonologically, the match between Europa's name and any form of the
Semitic word is very poor".[21]
http://en.wikipedia.org/wiki/Europe