Garmanbozia: Trotski, Openbaringen, en oorsprong Europa

Sun Dec 27 12:13:18 CET 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

  Antid Oto <aorta at HOME.NL>,
> Nee, Trotski schreef zijn kritiek vanuit een marxistisch en historisch
> perspectief.

  Dit zegt iets over de invalshoek van Trotski maar niet over de aard van
  datgene dat hij beschreef. Behalve Trotski deed Hitler hetzelfde. Kenne-
  dy trouwens ook (werd er waarschijnlijk zelfs om vermoord). Alle kritici
  van de Vrijmetselarij zeggen - ongeacht hun eigen invalshoek - domweg
  *hetzelfde*. Maar dat heb jij niet door omdat je geen Hermetische beteke-
  nissen kan (en wil) zien. Je geeft louter wat af op de trucjes (de brug
  op de achterkant van de Eurobiljetten, de Hermeneus, de vertaler, de bood-
  schapper) die gebruikt worden teneinde ze de hoofden van mensen binnen te
  loodsen. Maar het gaat om de ideeen die daar vervolgens ongeremd, onge-
  hinderd en autonoom gaan rondspoken. En hier komt men pas vanaf nadat men
  Hermetische betekenissen is gaan zien...

  Ik, eerder (het gaat in het leven om het stellen van de juiste vragen),
> Wie zou trouwens als eerste Europa 'Europa' genoemd hebben ?
> Kijk, zoiets is nu een interessante vraag...

  Antid Oto komt vervolgens met een exposee aanzetten dat ik niet bedoelde.

  Europa komt van de prinses Europa uit de Griekse mythologie die door
  Zeus (God dus) werd verkracht. De boodschap is wel duidelijk: ook het
  werelddeel Europa werd door God verkracht en daarom loopt men liever
  achter Satan aan (tegenwoordig: Eurogeld, Eurovlag, Eurovolkslied en de
  EU zelf) - maar wat de is *bron* ? Wie noemde ons werelddeel als eerste
  'Europa' ? Die definieerde het ? Het ligt voor de hand dat ook dit uit
  de Vrijmetselarij voortkwam. Daar refereerde ik naar...

  Om ons werelddeel 'Europa' te kunnen noemen, moest men eesrt weten dat
  het bestond, lijkt mij. Wat de grenzen zijn en zo. Dan komt men uit bij
  de Renaissance - of iets later: bij de Verlichting (en de Verlichting
  gaat over Mercurius en Satan). Op,
     http://en.wikipedia.org/wiki/Europe
  staat,
     In antiquity, the Greek historian Herodotus mentioned that the world
     had been divided by unknown persons into the three continents of
     Europe, Asia, and Libya (Africa)
  en,
     Europe was defined as between the Pillars of Hercules
  De 'Zuilen van Herakles' (Rots van Gibraltar) zijn een symbool voor de
  Vrijmetselarij. Dit suggereert dat het inderdaad opkwam tijdens de
  Renaissance of de Verlichting. Op dezelfde URL staat dan ook,
     The problem of redefining Europe was finally resolved in 1730 when,
     instead of waterways, the Swedish geographer and cartographer von
     Strahlenberg proposed the Ural Mountains as the most significant
     eastern boundary, a suggestion that found favour in Russia and
     throughout Europe.
  Kijk hier staat het: Europa is pas Europa sinds 1730. Op,
     http://en.wikipedia.org/wiki/Philip_Johan_von_Strahlenberg
  staat,
     Strahlenberg was born in Stralsund, which then belonged to Sweden,
     and his original name was Philip Johan Tabbert.
  En de laatste zin luidt,
     In writing about the shamanic rituals about the indigenous peoples
     of Siberia, he noted their use of the fly agaric mushroom (Amanita
     muscaria) in their rituals.
  Lijkt me dat de man Vrijmetselaar was (de Vrijmetselarij bestaat offi-
  cieel sinds 1717 - dat past dis mooi bij die 1730). Wat bronnen vindt
  men op,
     http://www.google.com/search?q=Strahlenberg+freemason

Lijkt me dat men moet concluderen dat 'Europa', net als de Europese
Unie, uit de koker van de Vrijmetselarij komt. Geografisch bestaat
Europa trouwens niet: Europa is toch echt een deel van Azie.

Marc Fluks, Amsterdam