Mag een 14-jarige de wereld ronzeilen?

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Mon Aug 24 08:13:07 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 23 augustus 2009 01:13 schreef Bert Bakker (bertbakker7 at gmail.com)
het volgende:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Comrpomis:
>
> Het mag, maar ze moet van minister Rouvoet wel een Bijbeltje mee...

Uiteraard. Stel er is ene here jezus aan het wandelen. :)
Balkenende' s tenen krullen van affront als zo'n Nederlands meisje die
hem dan niet kan laten zien. :))

> Ik herinner me dat mijn dochter op die leeftijd niet naar school wilde.
> En volledig uit haar dak ging, als voorbode van ernstige psychiatrische
> verschijnselen.
> Tig keer hebben we de onderwijsinspectie gebeld, om te zien of die iets kon
> doen om Jeugdzorg te activeren.
> Tevergeefs. Ik wacht nog steeds op hun telefoontje terug...

Je bent (hoe schraal ook de troost, helaas) ook niet de enige, Bert:

http://www.ad.nl/commentaar/3441763/Flipperkastmentaliteit_zorgsector_is_gekmakend.html
"
Flipperkast-mentaliteit zorgsector is gekmakend
Door PETER DE JONGE, hoofdredacteur a.i.

[COMMENTAAR] Ten einde raad liet een moeder kortgeleden haar 17-jarige
zoon Oky achter bij een zorginstelling. Onder het motto: hier is hij,
jullie mogen hem houden!

Misstanden jeugdzorg

Sommige ouders zullen in een vlaag van volledige radeloosheid
misschien wel eens zo'n dwaze gedachte hebben gehad, maar zelden wordt
het in de praktijk gebracht.

Deze moeder was het bittere ernst. Niet omdat ze boos is op de jongen,
maar uit woede en frustratie over de flipperkastmentaliteit van onze
peperdure en overgeorganiseerde zorgsector. De 17-jarige jongen is
agressief en onhandelbaar, maar geen mens weet wat hij precies
mankeert. En zonder een duidelijk label val je tussen wal en schip.

Crisisbedden zijn niet beschikbaar, de GGZ (geestelijke
gezondheidszorg), Bureau Jeugdzorg, de Stichting Amarant voor jongeren
met een geestelijke beperkingen en tal van andere instellingen hebben
het vooral druk met het maken van ruzie over de vraag waar Oky nu
precies thuishoort.
"

Maar liefst 93% vindt dat de bezem maar eens door de instellingen voor
jeugdzorg gaat !!

En schandelijk, Bert dat het telefoontje terug nog steeds niet heeft
plaatsgevonden. Is er veel (kostbare) tijd mee verloren gegaan?

Henk Elegeert