Pechtold wil asielzoeker worden

Wed Apr 8 19:58:30 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bron:  Spits
Datum: 8 april 2009

Pechtold wil asielzoeker worden
-------------------------------

D66-voorman Alexander Pechtold wil absoluut niet met de PVV in een coalitie
stappen, mocht die situatie zich voordoen na de volgende Kamerverkiezingen.
Dat liet Pechtold in niet mis te verstane bewoordingen weten in politiek
cafe Libertijn. "Wilders als premier is voor mij een Haags horrorscenario",
zei Pechtold. "Dan word ik asielzoeker."

Pechtold deed deze uitspraak in een reactie op eerdere uitlatingen van
Wilders. De PVV-leider zei zondag dat hij niet uitsloot om met CDA en VVD
in een kabinet te gaan zitten. "Ik word daardoor zeer gemotiveerd om nu ook
kleur te bekennen. Ik wil Wilders niet salonfahig maken", aldus Pechtold in
De Telegraaf.

Positiefs

Pechtold heeft weinig positiefs te melden over zijn collega's van de PVV.
De partij van Wilders zou de maatschappij 'elementair ontwrichten'. "Het is
een ramp voor het land als we geloven dat daar de oplossing zit. Dit is
een man die wil dat we in bepaalde gevallen met een pistool op de knieen
mogen richten van stadionbezoekers. Ik wil niet met een xenofoob en
extremist in een kabinet zitten."

--------
(c) 2009 Spits