Vitaal Erfgoed: Reactie Pechtold

Wed Apr 8 15:54:05 CEST 2009

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Precies, ja precies, Hein,

En bij 76 zetels voor de stemmen tegen de oude macht
blazen we, mits coalitievorming in oude bestel,
alsnog dat bestel van binnenuit op via verkiezingen.

Uiteraard moet voor stelselwijzigingen deels grondwet aangepast,
en is helaas een tweede stemming en soms 2/3e meerderheid nodig.
Maar ik wil nog zien of met heldere prioriteiten tot democratisering
van lijsten zoals die van SP en Wilders,
de oude machten eindeloos blijven dwarsbomen.

Meestal geven die deels het verzet op als volk en media
voldoende voldongen feiten en overlast voor oude partijen creëren.

Ik stem sowieso een lijst die democratisering en een stem op de macht
evenals een bindend referendum
tot hogere prioriteit inzet dan halfslachtige coalitievorming en binding van
parlement aan regering.
Want ik zie geen enkel nut meer van verkiezingen en coalitievorming
op welk beleidsterrein dan ook,
tot ons bestel op een aantal punten gedemocratiseerd is.

Fritz van Rikxoort