Middelkoopgate: Nederlandse troepen Uruzgan slaan aan het muiten

Sat Sep 27 10:25:59 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

PS
Vergeet je afkeer van geweld even
en stel ipv een minister op defensie zonder affiniteit
met het verankeren van het geweldsmonopolie van de staat
en de veiligheid van de militairen via Gezag,

je eens een minister van onderwijs voor die kinderen mijdt
en geen tijd heeft zich te verdiep3en in de essentie van onderwijs,

een minister van verkeer die mobiliteit en openbaar vervoer haat
en geen tijd heeft zich te verdiepen in de (on)mogelijkheden,

een minister van gezondheidszorg die niets geeft om gezondheid
en geen tijd heeft zich te verdiepen in patienten en medici/verplegers,

een minister van binnenlandse zaken die niets heeft met ambtenaren
en geen tijd heeft zich te verdiepen in de aard van overheidstaken,

een minister van justitie die anarchist in hart en ziel is en
geen tijd heeft zich te verdiepen in de aard van ons recht en rechtsgevoel,

een minister van economische zaken die niets heeft economische sectoren
en geen tijd heeft zich te verdiepen in ondernemerschap en innovatie,

een minister van financiën die niets met geld heeft noch kan rekenen
en geen tijd heeft zich te verdiepen in de gevolgen van belastingen,

Ik weet niet zeker of onze volksvertegenwoordiging ministers die
niets ophebben met hun portefeuilles zouden laten zitten,
maar ik weet wel dat defensie een paria is en niet de behandeling krijgt
die andere ministeries en overheidssectoren wel krijgen,
domweg omdat we geen volksvertegenwoordigers en bestuurders hebben,
maar hobbyisten die zichzelf vertegenwoordigen en partijslijmers.

Fritz van Rikxoort