Garmanbozia: Scotoma

Sun Sep 7 11:52:14 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hwet raakt me altijd diep als mensen de boel belubberen, Henk,

Zoals de kreet neem doodsbedreigingen uit mijn kiezersgroep niet letterlijk.
De extreme voorbeelden van de gevolgen blijven Theo en Pim.

Voorbeelden van sigaren-uit-eigen-dozen-regelingen?
De AOW om te beginnen (bijna 20% is de premie in de eerste schijven).
Wie geen of onvoldoende AOW heeft krijgt immers gewoon bijstand.

De lijst in eindeloos, alle aftrekposten bijna, alle kortingen en
tegenmoetkomingen. Alleen regelingen die bij hoge uitzondering
en in bijzondere gevallen tot uitkering of korting komen,
zijn sigaren die vele anderen met elkaar jou kado doen.
Hypotheekrenteaftrek, zorgtoeslag, enzovoort,
gratis schoolboeken, je betaalt alles uiteindelijk zelf of vooraf,
en vaak zelfs veel meer, l helemaal als regelingen steeds worden aangepast.

Mijn pleidooi: regel alleen het hoognodige en laat iedereen zelf sparen en
verzekeren, trek het uit de over de top geblazen collectieve lastendruk
(waaruit je dan van alless alleen terugkrijgt als je je keuzen erin past)
en laat mensen vrij en de economie niet afremmen.

Fritz van Rikxoort