Kijktip: Oplichten met astrologie

Raimond De Tempe raimond.detempe at GMAIL.COM
Sat Sep 6 13:02:09 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz,

jouw verwijten jegens Icke begrijp ik niet. Ik vind zijn verhaal behoorlijk
helder. Voor een goed begrip is dan wel enige basiskennis nodig van
naturkunde en astronomie. Zoals dat de lichtsnelheid een constante is. En
dus maatgevend voor de overdracht van informatie. Dus vanaf een satelliet op
300000 km van de aarde 1 sekonde, vanaf de zon zo'n 8 minuten, vanaf de
afstand voorbij Neptunus (waar Pluto en consorten draaien) al zo'n 9 uren,
maar vanaf nabije sterren al jaren tot vele jaren. Van de vage
achtergrondsterren van de Melkweg al 10duizenden jaren. En vanaf andere
sterrenstelsels van miljoenen tot miljarden jaren.
Dan zijn er natuurlijk vele raadselachtige, niet opgeloste problemen. Maar
in de systematiek waarin gewerkt wordt, zit een helderheid omtrent de manier
waarop men dat doet.
Of wel, zullen juristen van Oezbekistan en van Nederland zeer verschilen in
redeneren in zaken van administratief recht, natuurkundigen van all over the
world zullen dat veel minder doen.
Maar lieden die zich op gevoelswaarheden baseren - "het is waar want ik voel
dat" - zullen tot volkomen verschillende methodieken komen. Wat kun jij, wat
kan ik daar dan nog mee? Onze vriend Marc-Alexander laat met grote graagte
zien wat je er allemaal kunt bijhalen als je associeert op verborgen
betekenissen. Er zijn natuurlijk groepen mensen met eigen betekenisculturen,
met bijpassende symbolen. Wat moet men met al die dingen? Alles weten? Of
dat helpt, dat is maar een vraag. (Of niet.)

Groet,
/raimond de tempe