Garmanbozia: Scotoma

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sat Sep 6 12:42:15 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 6 september 2008 10:48 heeft Dr. Marc-Alexander Fluks
<fluks at combidom.com> het volgende geschreven:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  Fritz van Rikxoort <fritz at rikxoort.demon.nl>
>
>  Ja, precies. Het komt niet bij hen op dat in hun hersenen de ontbre-
>  kende informatie wordt ingevuld.

Het lijkt me eerder dat die zeer zorgvuldig wordt opgebouwd. Het is
informatie die eerder al werd gebroadcast en die op een ander moment
op de plaats valt. Ook zeer zorgvuldig voorgekookt.

> Illusionisten doen iets dergelijks
>  (de goocheltruc zit in je hoofd, de illusionist roept daar slechts
>  een illusie op want eigenlijk doet'ie heel iets anders) en de occul-
>  tisten van Geel ook.

Ik mis de correlatie hier dus. Die illusionist misleidt je doelbewust
om een andere waarneming te generenen, opdat je niet door hebt dat je
om de tuin geleid wordt.

De occultisten van Geel, referen nu juist aan datgene wat reeds
aanwezig is. Het om de tuin leiden is van een andere orde.

> In het laatste geval menen slachtoffers iets te
>  ontwaren maar de occultist doet stiekem iets anders (en helaas komt
>  dat ook in de hoofd van mensen - waardoor sommigen ernstig in de war
>  raken en de meeste mensen niet langer kunnen zien wat er echt om hen
>  heen gebeurt - iets waarvan vervolgens *grof misbruik* wordt gemaakt).

Precies, zo kwam - moet uit de CDA-koker komen, - de deltacommissie -
met een plan dat ons allen van de verdrinkingsdood moet gaan redden,
dat dan ook direct door Balkenende werd omarmt. Het ophogen van wat
dijken - een vele vele miljarden verslindend project - houdt echter
geen rekening met de positie van Nederland als het tollen (van de
aarde) dit landje mogelijk op de hoogte van de evenaar doet belanden.
De dijken kunnen we dan gebruiken om voor de zon te schuilen?

Maar het is een voorbeeld van het voorwerk dat ons straks kritiekloos
dergelijke doch andere - eveneens onzinnige - plannen zal doen
aanvaarden.

Let vooral op wie voordeel zullen genieten van de genoemde plannen en
hoe de hele gemeenschap daar voor opdraait.

> [...]
>  ze niet weten dat het er is - maar wel als je tegen ze zegt wat er te
>  zien valt en ze het daarna nog steeds niet zien. Zoals gisteren met
>  Balkendende die nu al jaren zegt dat *na* het zuur en zoet komt en daar-
>  bij refereert naar de *volgorde* van twee woorden in het Wilhelmus. Ik
>  vind zoiets raar (oplichting, eigenlijk) maar de meeste mensen zien het
>  daarna nog steeds niet (omdat het in strijd is met wat ze zelf denken
>  terwijl Vrijmetselaar Balkenende daar juist *misbruik* van maakt - die
>  heeft het dus *echt* over het Wilhelmus en niet over z'n destructieve

De misleiding komt m.i. eerder voort uit diens geloofsovertuiging en
de technieken die daarin worden gebruikt. De vrijmetselaar is eerder
de Pfda-er die zonder geloof door het leven wil, maar eveneens
gebruik/misbruik maakt van dergelijke processen.

Iets wat we ook zien in de Amerikaanse verkiezingen, overigens. De
strijd is daar eerder ideologisch waarbij de democraten de
vrijmetselarij vormen.

> Balkenende zegt cynisch dat hij ons dingen gaat afpakken en dat
>  we daarvoor *na onze dood* beloond zullen worden. Dat zegt'ie dus *echt*.
>  Maar de burgers zien het domweg niet... ze leven liever in een droom-
>  wereld.

Dat gaat over een ander fenomeen. Mensen worden er niet graag aan
herinnert dat ze een verkeerde keuze hebben gemaakt. Bush werd ook
voor de tweede termijn gekozen, terwijl  de Amerikanen toen al door
moeten hebben gehad met wie ze werkelijk vandoen hadden. De Irak
oorlog, de schending van mesnerechten, belastingen stijgende, Enron,
... de economie inzakkende .. etc etc.

Maar goed, je hebt het nu over onze ´Fatsoen moet je doen´ minister predikant:

> [...]
>  ging ik eens kijken waar het *eigenlijk* over gaat - om vervolgens te
>  ontdekken dat al die burgers die er niet in geloven er dus eigenlijk
>  *wel* in geloven maar louter menen dat hun geloof beschaamd wordt. Ze
>  zijn dus *extreem deterministisch* - het komt niet eens bij ze op dat
>  Balkenende het over *iets anders* heeft dan over datgene dat *ze zelf*
>  in hun hoofd hebben. Door te zeggen dat ze Balkenende niet geloven,
>  klampen ze zich wanhopig aan hun *eigen gedachten* vast - da's eerlijk
>  gezegd nogal vreemd. Laat die gedachten dan varen, zou ik zeggen. En

Eens ...

>  Balkenende goochelt gewoon.

Balkenende belazerd je waar je bijstaat. Daarin gaat Balkenende veel
en veel verder dan goochelen.

Daar (goochelen) kun je nog waardering voor hebben, je weet immers dat
je dan om de tuin geleidt wordt. Balkenende belazerd je, maar ja nu
nog toe durven geven dat er (door de nedelanders) een foute keuze
gemaakt is, hé !!  :)

>  Hij doet zich louter anders voor.

De truc.

>  Net als Satan.