D66 quo vadis?

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Mon Nov 10 17:14:04 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Waarde Heer Oto,

Obama is USA en D66 is NL. Dat is me nogal een verschil. De democraten
in de VS zijn inderdaad op fronten rechtser dan ónze VVD. Dus als we een
Nederlandse Obama hadden, en let op: er zullen tientallen Obamaatjes
gaan opstaan de komende maanden, dan zou ik mezelf achter den oren
krabben. Want dan zouden we een rechterflank vamn de VVD erbij krijgen.
Maar in de Amerikaanse context mogen we blij zijn met Obama. Hij
vertegenwoordigt een ruk naar het midden, weg van de neocons die het
land, én het Midden Oosten, naar de Filistijnen hebben geholpen, als ik
me in deze context deze woordspeling mag permitteren.
Daarbij socoale bwewogenheid kan je wel degelijk bij Liberalen vinden.
In de 19e eeuw bestonder er zeer sociaal bewogen liberalen, die -bij
wijze van voorbeeld-  de kinderarbeid hard bestreden. Dus u praat een
beetje onzin, als ik zo vrij mag wezen. De huidige liberalen, en daar
hebt u weer een punt, zijn verre van sociale bewogenheid afgedwaald, en
dat geldt voor VVD en D66. Het is ikke ikke ikke, en de singles zijn de
nieuwe Ikke's in de samenleving (ben er zelf ook een, maar heb getrouwde
Pechtold -vrouw zorgt voor huis en kinders- niet nodig).