Pechtold: Obama zal veel Amerikanen nog zwaar teleurstellen

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Thu Nov 6 22:30:31 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

w.t. jouwstra schreef:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Hein,
>
> Pechtold door Thom in het zadel geholpen? Was dat niet veeleer Boris
> Dittrich?

Of een 1 - 2 tje. Ik was er niet bij, want in die tijd was ik buiten de
partij, omdat de partij verkoos haar mond te houiden over Iraq, want je
zal je plaats in het kabinet maar verliezen, nietwaar. In ieder geval
werd onze Alex geparachuteerd, en vanuit die geparachuteerde positie
heeft hij zijn machtsbasis kunnen bouwen. Van onderop krijg je geen kans
bij D66, heb ik gemerkt. Lousewies is ook geprachuteerd.
Twee geparachuteerden. Daartussen ging de leiderschapsstrijd ook. dat
was geen democratie. D66 is geen democratie. Obama is wèl van onderop
omhoog geklommen. Daar kan dat, hier niet.

>  En laat je niet te veel leiden door je positieve reminiscenties
> uit het verleden en doe als Obama, There is hope (for Hein), als D66 zegt:
> Yes we can! Tenslotte staan we in de barometer deze week op 9 zetels, maar
> we krijgen er wel weer een paar bij van de PvdA als we weer overgaan tot de
> realiteit van alle dag en de euforie over Wouter Bos'optreden is afgelopen.

Nee dank je Tjerk. Ik heb er echt geen zin meer an. Het gekonkel en
gedoe, in het gevlij komen bij de leider(s) en mensen naar de mond
praten, m'n bek houden  meezingen met de wolfjes. De volgende fractie
wordt een Alexander fanclub, meer niet. Mind my words. En ik ben loyaal
aan het idee van d66, maar geen fan van de Leider, zoals je weet.