Obamania: Brainwashing (was: Felicitaties)

Thu Nov 6 23:27:14 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Hein van Meeteren <heinwvm at CHELLO.NL>,
>Is alles dat falsifieerbaar is onwaar? Of is het concept van
>falsifieerbaarheid zelve een geloof, en dus falsifieerbaar?

 Misverstand.

 Alles dat *niet* falsifieerbaar is, is onwaar. Iets dat waar is, moet
 juist te weerleggen zijn. (Zie Popper). Zelf kan ik niet zo veel met
 dat 'waar' zijn maar Poppers trucje vind ik wel zo aardig.

>Maar het kenmerk van gehersenspoeld-zijn is nu juist dat de gespoelde
>hersens juist door de spoeling niet kunnen waarnemen dat ze gespoeld
>zijn.

 ...maar ik besef in elk geval dat het bestaat...   :-)

 En ik begrijp inmiddels dat verlichtingstrucje omdat ik doorkreeg dat
 men het *eerst* moet afwijzen om het *vervolgens* te kunnen doorzien
 wil iemand z'n verstand er niet bij inschieten.

 Verlichting is het ergste waartoe een mens kan vervallen - dieper vallen
 als Mens is volgens mij niet mogelijk. Mensen die graag verlicht willen
 worden, hebben geen enkel benul welke viezigheid ze menen te moeten na-
 streven. En als ze er achter komen, is het doorgaans te laat.
 Niet voor niets loopt het in regel slecht met hen af voordat ze hun doel
 uberhaupt konden bereiken.

 De wereld zou er bepaald op vooruitgaan als alle verlichte mensen zouden
 worden geinterneerd. Zodat ze geen onheil meer kunnen uithalen.