Moslims, Christen en Cartoons

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Thu May 22 10:19:36 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hmm, ik heb nu een stuk of twintig cartoons van die Gregorius Nekschot
gezien, op internet en in de krant (zijn prentenboek ken ik verder niet).
Ik zou niet willen beweren dat ze opruiend zijn, wel cynisch, en in
meerderheid tegen moslim-gekken (vroeger deed je dat tegen Staphorst).
Aangezien Nekschot niet een scherpe samenhang of een contrast tussen
tekening en blooper weet aan te brengen, valt het "effect' nog al mee
(eufemistisch gezegd). Ik snap de ophef niet - de cartoons zijn wel aardig,
maar er blijft niks hangen. Dus dat 'aanzetten tot haat' e.d. is gewoon de
fantasie van het christelijk gezag en onze atheist Marc die kennelijk weten
wie er gekwetst worden.

hv,u
-----