Moslims, Christen en Cartoons

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Thu May 22 11:49:11 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 22-05-08 heeft Henk Vreekamp<vreekamp at knoware.nl> het volgende geschreven:
> [...]
> gezien, op internet en in de krant (zijn prentenboek ken ik verder niet). Ik
> zou niet willen beweren dat ze opruiend zijn, wel cynisch, en in meerderheid
> tegen moslim-gekken (vroeger deed je dat tegen Staphorst). Aangezien
> Nekschot niet een scherpe samenhang of een contrast tussen tekening en
> blooper weet aan te brengen, valt het "effect' nog al mee (eufemistisch
> gezegd). Ik snap de ophef niet - de cartoons zijn wel aardig, maar er blijft
> niks hangen. Dus dat 'aanzetten tot haat' e.d. is gewoon de fantasie van het

Eens .. en met een De Wijkersloot hadden we bovendien nu ook al tekst
en uitleg gekregen !! Als deze ´ingreep´ dan uberhaupt had
plaatsgevonden.

Ook toen bij de dierenactivisten acties werden die pas na verloop van
tijd plots als bedreiging en bedreigend ervaren, terwijl de acties
destijds -op de website van bedoelde gemeente- werden afgedaan als
orderlijk verlopen.

>  en onze atheist Marc die kennelijk weten wie er gekwetst
> worden.

En dan ook nog opzettelijk, Henk !!! En ook daar lijkt vooralsnog geen
sprake van te zijn. Ja ok deels, maar elke cartoon/cartonist beoogd
een effect. Men lijkt veeleer de wet te willen toetsen, maar daartoe
is die niet in het leven geroepen.

Pas na 3 jaar - terwijl dat binnen no time kon - opsporen lijkt in
niets meer op ´gekwetst´ zijn, kortom een gelegenheidsargument
ge-/verworden, en daarenboven de bedoelde wet diende op gezag van de
TK (bij meerderheid) te verdwijnen.

Het heeft er alle schijn van dat de gelegenheid gebruik wordt om
alsnog argumenten bijeen te schrapen om de bedoelde wet in stand te
houden. Het kabinet lapt alle regels aan de laars, en daarover mogen
we dan ook nog niet eens ontevreden zijn?!!

Tijd dat dit steeds asocialer/dictatorialer wordend kabinet snel verdwijnt.

Henk Elegeert