Fitna-calamiteitenpakket voor Amsterdams onderwijs

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Mon Mar 24 09:31:19 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Wel, ik denk dat er bij Balkenende en zijn adviseurs een andere agenda de
hoofdrol speelt: naast het beperken van de economische schade vooral een
aanval op alle critici van zijn kabinet. Neutraliseren van critici door hen
te wijzen op Wilders op wie ook critici kritiek hebben. Een enorme
Biedermeier-attack, communitarisme in het groot. Zwagerman schreef er deels
over in de NRC: door geloof gelijk te stellen en ras, en critici racisme te
verwijten, probeert men het Grote Zwijgen te forceren. En daarmee het
scharen van links en rechts achter het kabinet.

Deze manoeeuvre is alleen te omzeilen door die film van Wilders te tonen
(stel dat'ie bestaat) op tv. Dan worden de billenknijpers gedwongen tot een
directe aanval op Wilders ipv Wilders te gebruiken als instrument voor
eigen doel. Dus rust er een democratische taak op de VARA, en vooral de VPRO.

hv,u
-----