Fitna-calamiteitenpakket voor Amsterdams onderwijs

Mon Mar 24 11:04:17 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Vreekamp <vreekamp at KNOWARE.NL>,
>Wel, ik denk dat er bij Balkenende en zijn adviseurs een andere agenda de
>hoofdrol speelt: naast het beperken van de economische schade vooral een
>aanval op alle critici van zijn kabinet.

 Lijkt me dat je gelijk hebt.

 Voor zover ik het op m'n netvlies heb: twee pagina's van het calamiteiten-
 pakket gingen over dit kabinet en een paar regeltjes over Wilders. Het is
 wel duidelijk waar de prioriteiten zoal liggen.

 Ik voel zelf geen enkele aandrang om de film t.z.t. te bekijken (die van
 AHA/Van Gogh heb ik ook nooit gezien). Net als bij AHA is het echte
 interessante aan het geheel alle heisa er om heen.

 Daarbij zij opgemerkt dat Wilders, in tegenstelling tot AHA, geen enkele
 rol daarin speelt (ironisch genoeg wordt hem dat zelfs door zijn critici
 - waaronder Pechtold - *verweten*). De man blijft de rust zelve - en dat
 valt in hem te bewonderen onder de gegeven omstandigheden.

 Die verschillen overigens drastisch: AHA had hysterische *mede*standers,
 Wilders heeft hysterische *tegen*standers - daar waar de boodschap van
 het duo toch aardig overeenkomt.
  * Daar waar AHA ernstig geestesziek zij (hetgeen haar medestanders volstrekt
    ontging), is Wilders volkomen normaal (hetgeen zijn tegenstanders ook al
    ontgaat) - op het saaie af, zelfs.
  * AHA moest steeds maar weer een nieuw nummertje weggeven om de hysterie
    te onderhouden, Wilders hoeft maar naar de kapper te gaan of iets anders
    triviaals te doen of bij zijn critici slaan alle stoppen door.
  * AHA kondigde films en boeken aan die er nooit kwamen (haar aanhang waant
    ze zelf gezien te hebben, zo hysterisch is men), Wilders kondigt niets
    aan (en zij tegenstanders worden zo hysterisch dat ze 'tegenfilms' gaan
    maken als *reactie* op de film van Wilders - die ze dus ook al waant
    gezien te hebben - iets dat hen volledig ontgaat).

 Zelfs de Nederlandse Wereldomroep heeft een anti-Wildersfilm gemaakt in
 maar liefst drie talen (Engels, Arabisch en Indonesisch) en heeft daar
 ook nog eens een *domein* voor aangevraagd,
    http://www.aboutfitnathemovie.com = http://www.rnw.nl/aboutfitna
 Zo gek is men ! Men weet niet eens meer wat men eigenlijk doet.

 En dat allemaal om maar vooral *niets* over het immigratie-vraagstuk te
 zeggen...

 Het verschijnsel is buitengewoon intrigerend.