Youp van 't Hek over 'De homo-gekte (column)'

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Tue Mar 11 01:40:17 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Elegeert schreef:

> Ga dan verhuizen naar een land waar je gevrijwaard wordt en blijft
> vooral van dergelijke taferelen, Hein.

Verhuizen. Hmmm....M'n kinderen gaan hier naar school, ik heb hier m'n
werk, maar ik moet weg van je. Omdat ik me niet zo prettig voel bij de
(homo)sexualisering van mijn samenleving. Ik geloof dat de prioriteiten
een weinig gehusseld worden.

> En hoezo niet homofobisch of  homovijandigs? Het gaat hier enkel om
> homo´s toch en hun (eeuwenoude) gedrag.

Als het al eeuwen geaccepteerd gedrag zou zijn, waarom dan al dat geroep
om emancipatie?

  Dat jij dat los van elkaar
> wenst te zien is ook precies bij Youp van het Hek het makke. Normaal
> gedrag van de ene groep mensen vergelijken alsof ze hetzelfde zijn,
> werkt op de lachspieren, maar heeft verder geen enkele waarde dan
> juist de verschillen te duiden.

??????

> En waar komt dat nu - de opgeklopte verontwaardigheid - dan allemaal
> zo plots vandaan om de homo´s op dit sexueelgedrag te (be)kritiseren?

Nee, dat zeg ik niet. Homo's, hetero's, geronto's, bi's, allemaal prima
en dik in orde. Laat de liefde bloeien. Het heeft ook weinig met homo's
an sich te maken. Als de gemeente Amsterda zou verordonneren dat
voortaan alle gerontofielen in het Vondelpark tussen de bosjes dienen te
ratseflatsen, dan zou ik hetzelfde zeggen. Ook als het hetero's zou
betreffen, vat je? Het is makkelijk, én een drogreden, om me van
homofobie te betichten. een zogeheten stropop drogredenatie.

> Komt het zomaar uit de lucht vallen, of komen ze samen met de paarden
> en wormen van Balkenende die kennelijk jou en anderen ertoe aanzetten
> nu ineens de andere (xhristelijke) waarden en normen te laten doen
> gelden?

Nee, beste Henk. het gaat om dat park, niet om de homo's. Wel vind ik
dat de homo's teveel aandacht voor zichzelf eisen, en zich aanstellen,
maar dat is een ander verhaal.

> Ben jij bekeerd, ofzo?

Nee, gewoon een vader van twee zoontjes met wie ik naar het speeltuintje
in het Vondelpark wens te gaan, zonder uit te glijden over condooms of
te struikelen over elkaar bevredigende heerenliefedebedrijvers.

> Hein, het is Marc die je erop wijst dat het vroeger al niet anders was
> en eigenlijk zou je moeten weten dat het dat nooit is geweest.

Dus waar lullen we over? En zeuren onze nichtenvrienden over? Het is
eeuwen zo! Houden zo! (Toch, Henk?)

> Dat gebeurd niet, als ik de burgemeester van de Homo-stad A´dam goed
> beluister in Buitenhof.

> Ranzig is de wijze waarop de homo´s door libertairs/vrijzinnigen
> worden bejegend, en aldus - om culturele redenen - kennelijk van hun
> (bevochten) vrijheden moeten worden beroofd.

Wie berooft wie van wat? Homo's zijn gelijk aan hetero's. Punt. Als der
ongelijkheid is dan pakken we dat aan. Maar homo's hebben niet méér
rechten dan hetero's. Ze zij niet "more equal than other equals".

  Bekijk de argumenten er
> maar op na .... en wat is daar libertair/vrijzinnig aan? Kom vertel
> .... laat mij zien (let me hear hear) hoe vrijzinnig en/of libertair
> D66 is !!!
>
> Waarom GODVERDOMME moeten zij -time and again- de ´vrijheden´ in een
> zich democratisch noemend land telkens opnieuw en blijvend bevechten?
> Vertel .... !!

Welke vrijheden? Noem ze op, en ik zeg je welke bevochten moeten worden
en welke belachelijk zijn. In het Vondelpark gaan ze te ver. Ga naar
huis, ga koken, zeg ik dan. Of de liefde bedrijven. Lekker in je bedje.
En laat de kinderen lekker vrij en onbekommerd spelen in het Vondelpark.

> Wou je mij vertellen dat jij nooit  (en buiten) het bed, ach ... laat
> maar, het gaat mij niet aan. ;) Pas je wel op voor onbekommerden zoals
> opa´s, oma´s, pa´s en ma´s, kindjes of hondjes die ostentatief willen
> wandelen, rennen, skaten of luieren. :)

Tuurlijk heb ik dat. daar heb ik geen Cohen of Groenlinkse bestuurder
voor nodig. Ik heb wel een de openbare eerbaarheid geschonden, ik beken.
Maar dat was tegen de wet, en ik deed dat met opzet tegen die wet. En ik
zorgde dat dat ik niet gezien werd, dus ik klom over het prikkeldraad,
negeerde het art. 461 bordje en deed dingen die leuk waren. Ik nodig
homo's uit hetzelfde te doen.

> Henk Elegeert  (heb ik opzettelijk uw opzien weten te verwekken?) ;)

Slape u wel, edele Heer.