Rookverbod

Glenn Mellonius glenn at MELLONIUS.EU
Mon Jun 30 18:57:46 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Wat is dat toch voor een onzin wat je nu al
dagenlang hoort, namelijk dat de horeca inkomen
gaat derven door het rookverbod?
Ze gaan zometeen juist meer verdienen.
Iedereen die die gelegenheden als de pest heeft
gemeden gaat nu eindelijk naar de kroeg of restaurant.
Ik zie het aan mezelf. Ik ga alleen naar grote
restaurants waar de tafels een beetje fatsoenlijk
ver uit elkaar staan, om zo min mogelijk last te hebben van rokende buren.
Er zijn genoeg kleine restaurants waar ze goed
eten schijnen te hebben, maar waar ik beslist
nooit kwam omdat je op mekaars schoot zat bij wijze van spreken.
Morgen ga ik naar zo'n kleine Italiaan om daar
eindelijk eens zijn eten te proeven. En met mij velen.
Helaas kan ik nooit meer op een terras zitten,
want bevolkt door allemaal rokers.
Wel op het terras van dat kleine café met slechts
twee tafels. Daar ga ik natuurlijk wel zitten met mijn vrienden.
Dus kleine café's hoeven helemaal niet bang te zijn.

Glenn.