Da Vinci Code (Was Re: Garmanbozia: Opnieuw plaatje van Dode Hond gevonden)

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Fri Jun 27 16:05:54 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

2008/6/27, Hein van Meeteren <heinwvm at chello.nl>:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> ... je verzet je tegen *elke* ontwikkeling van onzichtbaarheid naar zichtbaarheid,
> omdat je de onzichtbaarheid a priori uitsluit....Daarom sluit je "toekomst"
> ook uit, je kan hem niet meten of (empirisch) waarnemen. Er zijn geen
> tastbare bewijzen.

Precies. Creeeren zelf een eigen toekomst, zoals we dat ook met het
verleden doen. In het hier en nu heb je daar geen bal aan, die vraagt
om een zuivere analyse, te kijken naar wat er werkelijk speelt, en
daar behoort in worden megenomen de te vanzelfsprekende onzin over die
gecreeerde toekomst en dat verleden.

Ik hoef jou niet uit te leggen hoe vertekend men die soms zelf ziet, toch?

> Maar *is* er dan geen toekomst?

Er is geen toekomst, Hein. Laat dat onzinnige idee eens varen. Er is
slechts hier en nu en een niet nader (op wat vage signalen na) te
bepalen verleden. Elke context wordt bovendien gezien vanuit een
(totaal) ander perspctief. Lees Einstein er nog eens op na.

>  In de 17 e eeuw zou je waarschijnlijk heksen verbranden, Marc.

Onzin. Hij zou naast Antoni van Leeuwenhoek hebben gestaan, "ga eens
opzij, en laat mij nu zelf (die -sterren- hemel) eens (be)kijken" !!
:)

Henk Elegeert