Garmanbozia: Opnieuw plaatje van Dode Hond gevonden

Fri Jun 27 15:22:32 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Hein van Meeteren <heinwvm at CHELLO.NL>,
>Je wordt hondsdol, Marc.

 Neen: *horens*dol.   :-)

 [De twee horens van de duivel zijn overigens de twee slangen van Egypte
  die samensmolten in Mut, Hathor en Isis].

 Ik vind het wel leuk dat je het probeert, hoor. Maar je hebt gewoon geen
 gelijk.

>Psychosynthese is een psychologische therapie, waarbij de mens wordt
>gestimuleerd innerlijk/emotioneel/psychisch tot harmonie te komen.

 'Harmonie' staat voor 'Herakles' (Herakles, in Egypte: Shu, was de God
 van de Harmonie en degene die de Dode Hond slachtte). En daar staat het
 nu juist volkomen haaks op. Herakles werd *doelbewust* door Hera (Isis)
 gekgemaakt. De profane betekenis is domweg het *tegenovergestelde* van de
 occulte betekenis. Wederom geldt: dat mogen mensen niet weten. Want dan
 trappen ze er niet langer in.

 De psychosynthese is een afsplitsing (alleen dat al) van de psycho-ana-
 lyse (dat ook nog). Freud was ook met dit soort dingen bezig - dat was
 een oplichter. Een Freudian slip (verspreking) gaat over een princes uit
 Kreta die door *Mercurius* achterna wordt gezeten. Mercurius legt natte
 dierenhuiden op de weg zodat de prinses uitglijdt (de slip) waarna hij
 haar verkracht. Vervolgens wordt de prinses door haar broer gedood omdat
 hij haar niet gelooft (*de betekenis* van de Freudian slip).

 Het zijn gewoon verhalen, meer niet.