SP eist open source mediaspeler publieke omroep

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Thu Jun 19 15:18:59 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

2008/6/13, dirkie <geensloof at yahoo.com>:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  REUZEGROTE KNIPPERDEKNIP
>  Als je zoals ik constant in Het Buitenland verkeerd dan weet je dus dat de overheidsprogrammas het ergst zijn voor wat betreft consistentie in kwaliteit en compatabiliteit.
>  Kassa, Pauw&Witteman, Buitenhof, worden 'altijd' goed en op tijd op het Internet geplaatst zonder al te veel veranderingen..
> [...]

Dirk,

Het wordt nog erger ....

http://life.tweakers.net/nieuws/54069/publieke-omroep-gaat-via-eigen-flashspeler-uitzenden.html
"
Publieke Omroep gaat via eigen flashspeler uitzenden

Door Olaf van Miltenburg, woensdag 18 juni 2008 21:21, views: 15.704

De Publieke Omroep gaat een eigen flashspeler inzetten om programma's
via internet uit te zenden. Met de nieuwe speler krijgen internetters
de mogelijkheid uitzendingen in flashformaat in webpagina's te
embedden.

De NPO test de speler momenteel op pilot.omroepplayer.nl met een
aantal programma's. Wanneer de 'omroepplayer' in gebruik genomen gaat
worden is nog niet bekend, maar duidelijk is al wel dat de NPO de
mogelijkheid gaat bieden om, naast het embedden van filmpjes,
commentaar toe te voegen aan uitzendingen en fragmenten uit
programma's te selecteren. Ook kunnen internetters zich met de
flashspeler abonneren op series. Na iedere uitzending volgt
Ster-reclame en beheerders van internetpagina's krijgen de
mogelijkheid zelf te bepalen welk spotje wordt toegevoegd.

Het bestaan van de speler werd bekendgemaakt door de voorzitter van de
Nederlandse Publieke Omroep, Henk Hagoort, en de onthulling volgt op
kritiek van SP-kamerleden op het feit dat Uitzendinggemist zich
bedient van 'gesloten technologie' voor het weergeven van beelden.
Momenteel maakt de omroepdienst gebruik van Windows Media en
Quicktime, terwijl het EK voetbal in Microsofts Silverlight-formaat
wordt aangeboden. Met Silverlight wil Microsoft concurreren met het
populaire flash-formaat, dat overigens even gesloten is als de andere
gebruikte formaten.
"

En, krijgen we ook hier BBC toestanden? Open source is ok uiteraard,
maar de (EU-)regio beperking?? (Zie Carlo´s opmerking)

Henk Elegeert