Amerikaanse Generaal beschuldigt Bush van 'War Crimes'

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Thu Jun 19 15:09:53 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 19-06-08 heeft Hein van Meeteren<heinwvm at chello.nl> het volgende geschreven:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>  Ja, een vloekje en een beetje aanstoot FOEI!. Een paar honderdduizend
> onschuldige en onnodige doden in Irak,

http://www.justforeignpolicy.org/iraq/iraqdeaths.html

1.225.898 Iraqi´s deaths due to U.S. invasion, Hein !!!

> ach, we kijken de andere kant op.

Wie let daar nou ook op, idd. Balkenende wil pas na diens periode
erop beoordeeld (om ´afgerekend´ maar te vermijden) worden.

> Dat is Christendom anno 2008.

Precies:
http://www.nu.nl/news/1619199/10/rss/Nederlander_bezorgd_over_gebrek_aan_respect.html

Nederlander bezorgd over gebrek aan respect

"
DEN HAAG - Gebrek aan respect en solidariteit. Dat zijn momenteel de
meest genoemde problemen in Nederland. En bijna twee op de drie
Nederlanders vindt dat het met het land meer de verkeerde dan de goede
kant op gaat.

Dit concludeert het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) in het
donderdag verschenen kwartaalbericht over het Continu Onderzoek
Burgerperspectieven (COB).

Volgens de studie vindt een grote meerderheid dat er nog altijd veel
mensen bereid zijn een ander te helpen, maar durft nog geen kwart van
de bevolking iemand op straat aan te spreken op onbehoorlijk gedrag.

Politie

Een op de vijf (21 procent) van de genoemde problemen betreffen
respect en solidariteit. Andere veel genoemde vraagstukken liggen in
de sfeer van politiek en bestuur (18 procent), immigratie en
integratie (11 procent) en inkomen en economie (10 procent).

Vooral lager opgeleiden vonden dat het met Nederland de verkeerde kant
op gaat. Over de hele bevolking was 64 procent die mening toegedaan.

Gelukkig mens

Verder blijkt uit de studie, uitgevoerd door SCP-onderzoekers Paul
Dekker en Eefje Steenvoorden, dat een grote meerderheid van de
bevolking (82 procent) zich beschouwt als een gelukkig mens.

Ze geven hun leven een hoog cijfer (7,4 tot 7,7), de samenleving
krijgt een lager cijfer (6,2), terwijl 'de politiek in Den Haag' een
onvoldoende (5,1) krijgt.

Veilig

De overgrote meerderheid van de Nederlanders (84 procent) voelt zich
in het dagelijks leven veilig om te doen en te zeggen wat hij wil.

Daarentegen voelt nog geen kwart (23 procent) van de bevolking zich
kennelijk veilig genoeg om iemand op straat te wijzen op onbehoorlijk
gedrag. De overige Nederlanders zijn bang voor agressieve reacties.
"

Ondanks dat onlangs mijn wijkagent "Wijkagent van het jaar" geworden
is, word ik steeds (heel irritant) - als ik boodschappen ga doen -
voortdurend nageroepen, en ligt mijn ruit er intussen nu al een paar
jaar uit.

Henk Elegeert