Bangerikken en machtswellustelingen

Wed Jun 18 12:45:25 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein van Meeteren waarschuwt Pechtold voor de laatste
maal.

Diezelfde Hein van Meeteren beledigde ooit structureel
de donateurs van een door hem 'bestuurde' stichting,
en schold een complete emaillijst voor proleten uit.

Vervolgens wilde Hein van Meeteren carrière maken bij D66.

Toen kwam zijn verleden van Gilles de la Tourette-achtige
'bstuurder' hem niet meer zo goed uit, en stak hij op deze
lijst schijnheilige betogen af over zorgvuldigheid.
Wat hij er in het verleden allemaal had uitgekraamd mocht
ineens niet meer worden genoemd. Toen ik dat toch deed -
ik wordt namelijk een beetje misselijk van moreel defecte
clowns als Hein van Meeteren - werd ik met de politie en
de rechter gedreigd. Hein deed zelfs daadwerkelijk aangifte.

Je kunt van alles van Pechtold vinden. Maar bij mijn weten
heeft hij, anders dan Hein, nog nooit zijn donateurs met
NSB-ers vergeleken of voor proleten uitgemaakt.
En toen Hein van Meeteren zich weer eens aan laster jegens
mij te buiten ging - ditmaal op een D66-platform - was het
Pechtold die opdracht gaf Heins getier te verwijderen.

Pechtold is van standpunt veranderd over de Irak-oorlog.
En wat dan nog? Dat kun je natuurlijk afdoen als draaikonterij,
maar misschien is het wel gewoon voortschrijdend inzicht.
Zoals bijvoorbeeld Hein van Meeteren over allerlei kwesties
in de loop der jaren ook anders is gaan denken - terecht of
onterecht.

Waar Hein schrijft: "Het is één en al berekening en eigenbelang
bij deze man. IJdel gekoketteer, hengelend, bijna smekend om
applaus." daar heeft hij het toch voornamelijk over zichzelf
en zijn eigen persoonlijkheidsstoornis, lijkt me.

Overigens vind ik het ook een beetje laf om op deze lijst
steeds weer iemand aan te vallen die de lijst voor zover ik
weet niet leest en die zich dus ook niet tegen Heins herhaalde
aantijgingen kan verdedigen - als hij daar al zin in zou hebben.

Erik vdMb