PvdA volledig onderuit in de peilingen...

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Tue Jun 3 11:59:29 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 03-06-08 heeft Hein van Meeteren<heinwvm at chello.nl> het volgende geschreven:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>  Nee, het is onvermogen naar zichzelf te kijken, en dus anderen al je
> ellende toe te werpen. De haat tegen de PvdA zit heel diep bij veel D66-ers.

Ja, onbegrijpelijk, want D66 ken er ook wat van. Bovendien, men dient
hen op argumenten te bestrijden en niet op de eigen (misplaatste)
emoties.

> Terwijl de mechanismen binnen de PvdA veel lijken op die binnen D66. Bij D66
> is de schaal alleen wat kleiner, dat is het verschil.

Eens....

> En de omfloerstheid
> bij D66 is iets groter: bij de PvdA is de onderlinge machtsstrijd
> zichtbaarder, harder, onbeschaamder.

Weinig open(hartig),  althans niet op de momenten dat het zou moeten.
Aardsconservatief als het gaat om interne veranderingen, en men blijft
stoicijns de verkeerde kant opkijken....

> Maar neem de manier waarop Bert uit de
> kamer is gebonjoerd, door die idiote actie van Fatma, die op de ticket van
> nationalistische Turken die de genocide in Armenie ontkennen de kamer
> inkwam, en Bert er dus uit stootte.

D66 in full swing. Om electorale motieven geen duidelijkheid
verschaffen .... Openheid en transparantie zelf opofferend en aldus
inconsistent tav van beleid hetgeen het zelf wilde voorstaan.

> Maar hij valt des te
> harder de PvdA aan, waarbinnen dit soort dingen doodnormaal is.

Onbegrijpeljk idd. Van geen enkel nut ... en niet gericht bovendien op
de werkelijke problematiek ...

>  Zie je het mechanisme?

Een hier - van gevluchte Duitse ouders - geborene die over de
holocaust/genocide geen uitspraak wenst te doen, en dat omdat ie hier
geboren is en de verkiezingen voor de deur staan?

Kortom: de ene genocide is de andere niet?

Henk Elegeert