Transparantie 2008: (was: Ratten schofferen...)

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Tue Jul 15 12:44:35 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hoe het ook zij, Marx had gewoon gelijk. Er is een revolutie nodig om de
machtsverhoudingen werkelijk te wijzigen. Filosofen hebben de wereld
slechts geïnterpreteerd, waar het op aankomt is haar te veranderen. En
veranderen is hetr veranderen van machtsverhoudingen. Die weer liggen
verankerd in economische en bestuurlijke verhoudingen. In een complex
dat Marx het heersende complex noemde. De bovenbouw is het bestuurlijk
en ideële complex dat heerst, de onderbouw de economische en sociale
verhoudingen in de maatschappelijke realiteit.
Ik begin weer marxist te worden.