Ratten schofferen (opnieuw) fatsoensnormen, was Re: Het Raadsel van de Wip

Tue Jul 15 10:24:11 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Helemaal eens,

En d'66 werd ook om die redenen opgericht,
om radikaal van onderop NL als middeleeuws centralistisch land,
met slechts zijn afwijkende verzuiling (de oude republiek dienende),
ook zoals buren en zelfs al landen buiten Europa te verburgeren
en de overheid echt met checks and balances van de burgers te maken.
Dit nu is echt mislukt en D66 inderdaad ingenomen als extra "zuil".

Helemaal eens hoe de corpora sinds de Duitsers naar wens van onze Koningin
eindelijk pas in WOII ons sociaal economisch stelsel hervormde,
onder de dictatoriale partijocratie erbij kwamen als kapitalistische macht,
zogenaamd vanuit werkgevers en werkenemers, maar die hebben in de praktijk
geen stemrecht en niets te vertellen, werkgevers zelfs de plicht lid te
worden en mee te betalen aan de bedrijfs- en produktschappen en kamer van
koophandel. De partijocraten verdelen de bestuurlijke macht in werkgevers-
en werknemersscahppen en pensioenfondsen en wooncorporaties, en
privatiseerden zelfs staatsbezit en werknemersgelden naar deze
ondemocratische inmiddles private ondernemingen, zonder aandeelhouders en
stemrecht van burgers. Diefstal van gemeenschapsbezit en werkenemrsgelden.

Ook helemaal eens hoe D66 opging in de partijocratie. Voorbeelden van
regenten die het daarom ging zijn de goede minister van Economie, familie
van de Koningin, Pechtold (na zijn gelik binnen D66 zelfs tijdelijk
burgemeester van de koningin en minister van de koningin), Hoekstra (nu
burgemeester en voormalig diplomaat van de koningin):
Hoekstra kon mij wel schieten toen ik met de nieuwe D66-fractie zijn
vriendin (ze zijn nu getrouwd) met haar PvdA (ze kwam uit de kamer en werd
lijstrekker) buiten het college manouvreerde van de Provincie Noord-Holland,
let wel de enige provincie toen zonder PvdA eri. Hoekstra had met zijn
vriendin als voormalig kamerlid namens PvdA alles in kannen en kruiken maar
voor de verkiezingen bereidde ik VVD met name maar ook CDA al voor op
uitslag in 2003 die hen met D66 ook een meerderheid zou geven, en dus niet
hoefden te laten ringeloren door PvdA, en zo geschiedde.

Van Mierlo en oude kamerleden, maar ook Boris Dittrcih en Lousewies van der
Laan stelden zich wel degelijk onafhankelijk en on-partijocratisch op,
binnen D66 en erbuiten. Dus werden zij geofferd door onze 2 ministers en
mensen als Terlouw, die briesde dat we moesten besturen, hij zei het me
letterlijk op mijn congresvraag waarom hij met Pechtold toen nog als
voorzitter Lousewies onderuit probeerde te halen omdat zij tegen de
christelijke benen trapten om hun voorkeurspositie bescherming meningsuiting
af te schaffen.

Kortom binnen en buiten D66 zijn de onafhankelijken, die directe democratie
willen van onderop, in alle lagen van de samenleving en instituties, en in
alle geledingen van de gemeenschapsvoorzieningen inclusief van werkgevers,
werknemers en gepensioneerden, sociale zekerheid en woningmarkt,
buiten spel gezet of uit hun partijen gestapt.
Kiezers lopen massaal naar onafhankelijken als SP, Pim Fortuyn, Wilders,
Verdonk, zelfs direct na hun uittreding uit hun partijocratische
organisaties. Zelfs Pim vloog omhoog toen hij zich losmaakte van LN.
Kortom kiezers snakken masaal, zeker de helft, naar onafhankelijke
volksvertegenwoordigers ongeacht hun persoonlijke kenmerken en prezieze
opvattingen, en naar onafhankelijke bestuurders in gemeenten en landelijk.

Maar hoe verder?        Fritz van Rikxoort