Ratten schofferen (opnieuw) fatsoensnormen, was Re: Het Raadsel van de Wip

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Tue Jul 15 12:55:26 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bedoel je met Hoekstra eigenlijk Jan Hoekema? Want die ken ik nog
van...inderdaad, societeit minerva!

Je analyse van Lousewies en Dittrich deekl ik niet geheel. Sterker nog:
het was pechtold tegen Lousewies, in 2006, en niemand mocht daartussen
komen. En nu kan ik uit eigen ervaring spreken. Lousewies en Alexander
zijn eigenlijk twee handen op één buik. Dus het was lood om oud ijzer,
er was bij beiden geen wérkelijke hang naar verandering. Alleen mijn
programma van de transformatie van D66 naar een echte LibDem-beweging
betekende grondige verandering van de partij, en daartegen kwamen de
bobo's én L en A hard in beweging. Ik werd feitelijk buitengesloten,
niet formeel maar wel materieel. En drie maanden later maakte Kohnstam
het werk af door me plompverloren als niet geschikt te verklaren en me
niet op te stellen, terwijl ik al jaren gewoon op de lijst had gestaan,
nummer 7, 9, en 13. Hein werd gewoon buiten de orde gesteld, omdat hij
een échte veranbdering wenste en niet wenste mee te doen aan de
bestuurlijke spelletjes. Daar kunnen bestuurders als Kohnstamm, Terlouw,
Brinkhorst en Pechtold niet tegen, en dus word je kalltgestelt. iemand
als vd ham komt daarvoor dan in de plaats, want die laat zich makkelijk
manipuleren door aardgaslobby, energielobby en partij-bobo's.
Zo werkt het dus. En maar roepen dat we zo'n de-mo-cráti-sche partij zijn.
Ammehoela.
Kijken hoe het met Spijkers afloopt, wat de D66 fractie gaat doen.
Beetje voor de Bühne roepen en dan weer meegaan, zoals altijd?

Ik bekijk het met grote interesse.