Rookverbod

Wed Jul 2 04:34:24 CEST 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Waren de argumenten op?

Of ik nu boos ben of verbaasd,
of oprecht meelopers haat,
ik beargumenteer ddat keuzemogelijkheden bestaanbaar zijn,
en dus net zo goed rookvrije restaurants(gedeelten)
als daarnaast rookrestaurants.
Het verbieden van de tweede optie
is mijns inziens niet anders
als het vroeger verbieden van werken door vrouwen,
het jatten van pensioengelden van alleenstaanden door gehuwden,
het buitensluiten van werkenden zonder vaste banen,
enzovoort.
Steeds vanuit de eigen terecht geclaimde keuzevoorkeur,
doorschieten in het algemaan verbindend verklaren
van deze eigen voorkeur in de enige mogelijkheid.
Volstrekt onnodig, respectloos, tiranniek.
Draai alles eens om, relativeer de rook,
die echt minder is dan andere vervuiling,
zorg voor overlastvrije ruimten, niet alleen que rook,
en ontneem rokers niet onnodig hun keuzevrijheden.
Kortom wees d66 van voor D66.

Fritz van Rikxoort