Definitie Ontplooiingsstaat

Thu Jan 31 14:15:57 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Elegeert wrote:

> D66 wordt ´gestuurd´ vanuit een vreemde mix occulte zaken ....

En waar kan ik daar dan bewijs voor vinden behalve wat kleuren en halve
circels? En welke vreemde mix bedoel je precies?

> Gezond verstand is ver zoek en het gaat om een geloof systeem waarin
> mensen op het verkeerde been worden gezet en zelfs het verwijzen
> ernaar wordt niet opgepakt, of inhoudelijk weersproken.

Tja, wat gezond verstand is daar verschillen de meningen over kennelijk.
Ik vermoed dat de D66ers waar je naar verwijst vinden dat ze wel hun
gezond verstand gebruiken...

> Waarop komt geen weerwoord? Draagt het ook echt bij tot ...?

Het draagt zeker bij tot het helder krijgen of er nu bewijs is voor
occulte zaken of dat het een gedachte is die asommigen hebben...

> Precies ... Het gras is daar ook groener ... :)

Ja, en nu maka je er ene grapje over. Maar je vind dus ook dat Marc zijn
bewijs niet klopt af en toe?

> Als dat zo is waarom zijn die symbolen dan wel aanwezig? Dus als ze er
> zonder reden zijn waarom dan niet gewoon weggelaten?

De vraag is of het symbolen zijn. Een halve circel zie je bijna overal
in, anders wel een driehoek, vierkant.. Zoveel mogelijkheden zijn er
niet... En circels vierkanten driehoeken worden vaak gebruikt om iets
mooier te maken. Anders zou je een wit vlak hebben met tekst als
webpagina...

> Waarmee je niet op de centrale vraag inging m.i..

Waarmee jij niet ingaat op waarom die symbolen dan op Marc zijn website
ook te vinden zijn.... Waarom die symbolen niet weggelaten. Zeker omdat
Marc zijn website zelf maakt.... Boris heeft zijn website vast niet zelf
gemaakt. Dus indien het al symbolen zijn kunnen die door de designer
erin gestopt zijn...

> Nee, want daarmee maak je jouw inbreng belangrijker dan die van de
> boodschapper. Kortom: je reageert op hem, niet op hetgeen onder jouw
> aandacht gebracht....

Wel, ik reageer erop dat ik het vreemd vind dat die boodschap kennelijk
alleen af en toe geldt en alleen voor bepaalde personen. Bovendien, jij
spoorde mij zelf aan te reageren....

> Ja, beiden (denk ik) proberen we je dwaling te laten inzien...

Dat kan toch ook zonder te bashen, bashen is een truc van
vrijmetselaars, zijn jullie dus vrijmetselaars, volgens jullie eigen
redenering?

> Kijk, daar ga je (opnieuw)

Ja, de ene beschuldiging lokt de andere uit he. Bovendien is het jullie
redenering, die ik op jullie toepas. Maar dan geldt het kennelijk niet,
dat is meten met twee maten...

> Leuk, een nieuwe kleur ? :) Maar, ik vrees dat onze poging nu in een
> zwart gat verdwenen is,  om maar in de nietszeggende beeldspraak te
> blijven. ;)

:-) Mmmm, het is vast niet voor niets dat je met zwart aan komt zetten,
ik vermoed een link met zwarte magie... :-)

> Nou nee, het was een poging tot inzicht verschaffen, maar ja hoe
> bewijs je dat ?

Precies.... Noem het dan ook geen bewijs. Zeg dat je het idee hebt dat
bepaalde mensen binnen d66 of ideeen hebben waar je het niet mee eens
bent, of desnoods dat je vermoed dat die mensen lid zijn van
vrijmetselaars of welke andere groep ook. Maar er wordt steeds gesteld
dat dat nu wel bewezen is...

> Waar lopen ze dan wel achteraan?

lopen ze uberhaupt ergens achter aan? waarom moet iedereen ergens achter
aanlopen? Maar ik vermoed dan achter hun denkbeelden over hoe de
samenleving er uit zou moeten zien... Daar kun je het heel goed niet mee
eens zijn, maar probeer daar dan wat aan te doen. Indien genoeg leden
gemobiliseerd kunnen worden (dat is het lastige) kun je er iets aan
doen. dat is een paar keer geprobeerd, maar niet met genoeg mensen.

> Omdat Marc aantoonbaar eigen conclusies trekt waar je het al dan niet
> mee eens kunt zijn. Die heeft zo´n vogel niet nodig.

Ok. dat geloof ik wel. Al zou je daar net zo goed je vraagtekens bij
kunnen zetten. Misschien loopt hij achter de conclusies aan die websites
hem geven over mensen die geel gebruiken, of halve circels...

> Loop ik niet, het gevalletje is afkomstig van jou. Waarom mag Boris en
> wat hij met zijn site doet niet ter discussie?

Het gevalletje is niet afkomstig van mij. Ik begin niet over vogels...
het gevalleje is afkomstig van Marc.

Wie zegt dat wat Boris doet niet ter discussie mag staan? Graag zelfs.
Maar waarom mag een redenering dat omdat er een kleur gebruikt wordt
iemand wel fout moet zijn, niet ter discussie gesteld worden?

> Valt wel mee hoor ... excuus voor het geval je dat te serieus nam.
> Overwoog een smiley, maar dat was te opzichtig.

maak je geen zorgen, ik kan er wel tegen hoor.

> Ik heb geen idee. Vertel ... :)

Ik wou dat ik het kon... maar ik heb werkelijk gee idee waarom jij dat
zou denken :-)

> Ja, maar jou ´bewijs´ krijgt nu de vorm van: je bent er zelf een/doet
> het zelf. Niet sterk!!
> Kortom (je speelt): de man, niet de bal ....

Daarmee zeg je dat Marc ook de man speelt en niet de bal... Ik wil laten
zien dat slechts het gebruik van een kleur en een ster niet per se iets
zegt... waarom zou dat wel moeten gelden voor Boris en niet voor Marc?

> Dat laat ik aan Marc ...

Dan kun je het ook aan Boris laten waarom er geel gebruikt wordt...

> Kijk, daar ga je (weer).... Conclusie, maar geen onderbouwing ...
> Het ziet er donker uit, om niet te zeggen ´zwart´. ;)

Precies Henk... dat is ook de reden waarom ik tegen Marc inga.
Conclusies en roepen dat het bewezen is, maar geen deugdelijke
onderbouwing... Nou ja, een onderbouwing die sommigen kennelijk
'zien'.... Maar dat is wat anders als bewijs...

PS. Ik had toch wel een onderbouwing... Soms denk je tekenen te zien
(gele sirussen op Marc zijn site) en blijken die geen tekenen te zijn.
Of bedoel je dat Marc wel een gele vogel is?