Definitie Ontplooiingsstaat

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Thu Jan 31 12:53:11 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

2008/1/30, Joris van den Wittenboer <jwittenboer at home.nl>:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Henk Elegeert wrote:
>
> >>>  Oh, dat is vrij simpel...
> >> Ehmmm....
> >
> > Is toch echt zo.
>
> Nou leg jij het dan eens helder uit....

D66 wordt ´gestuurd´ vanuit een vreemde mix occulte zaken ....
Gezond verstand is ver zoek en het gaat om een geloof systeem waarin
mensen op het verkeerde been worden gezet en zelfs het verwijzen
ernaar wordt niet opgepakt, of inhoudelijk weersproken.

> Inderdaad, maar dat heb ik en anderen al eens gedaan en dan komt er geen
> weerwoord.

Waarop komt geen weerwoord? Draagt het ook echt bij tot ...?

> Die zonnebloemen bleken bv bij de buren te staan (schreef
> Bert Bakker).

Precies ... Het gras is daar ook groener ... :)

> En er is al vaker op gewezen dat het gebruik van een kleur niet per
> definitie betekend dat diegene een vrijmetselaar is of wat dan ook. Idem
> met halve cirkels.

Als dat zo is waarom zijn die symbolen dan wel aanwezig? Dus als ze er
zonder reden zijn waarom dan niet gewoon weggelaten?

> Ik heb (om Marc zijn woorden te gebruiken) dat
> bewezen door te laten zien dat indien dat waar is, ook Marc een
> vrijmetselaar is omdat ook zijn website dingen verbergt (dat was ook een
> bewijs volgens Marc).

Waarmee je niet op de centrale vraag inging m.i..

[Marc:]

> Nee, het gaat erom dat niet iedereen die een weerwoord inbrengt die truc
> gebruikt.

Ik geloof je wel, punt is dat het nu zo lijkt ...

> Ook al lijkt dat wellicht zo... daar gaat het om.

Nee, want daarmee maak je jouw inbreng belangrijker dan die van de
boodschapper. Kortom: je reageert op hem, niet op hetgeen onder jouw
aandacht gebracht....

Even wat lenen van Marc:
"
Van de 11 referenties is er 1 die voor ons interessant is. Op,
  http://www.jongedemocraten.nl/uploads/WEBDEMO%202006-3.pdf
zegt Pechtold,
  De globalisering raakt iedereen en daarmee verandert een nationale
  identiteit ook. Er zijn dan mensen die zoeken naar de belofte van een
  nieuwe zekerheid in een sociaal model. Ik zeg dat de wereld zich niet
  laat vangen in modellen. Ik wil eerder een zogenoemde ontplooiingsstaat
  in plaats van een al dan niet geherstructureerde verzorgingsstaat.
"

Dit gaat helemaal nergens over. Zeg mij, wat is; " een zogenoemde
ontplooiingsstaat in plaats van een al dan niet geherstructureerde
verzorgingsstaat?"

Waartoe dient het nieuwe gedrocht?

"Alexander Pechtold greep het debat aan om, met de lijsttrekkerverkiezingen
nog voor de boeg, zijn visie sterk naar voren te brengen. Hier een impressie
van zijn inleidende toespraak:"

.... ging er aan vooraf.

Nou, vertel mij dan maar welke ´visie´ ??

> Het is maar wat je bashen noemt. Heb jij dan nu wel dor dat jij mij
> bashed en dat Marc mij ook bashed.

Ja, beiden (denk ik) proberen we je dwaling te laten inzien...

> En zijn jullie daarmee vrijmetselaars?

Kijk, daar ga je (opnieuw)

> Aangezien jullie die truc gebruiken om anderen zwart te
> maken...

Leuk, een nieuwe kleur ? :) Maar, ik vrees dat onze poging nu in een
zwart gat verdwenen is,  om maar in de nietszeggende beeldspraak te
blijven. ;)

> Anderen beschuldigen om lid te zijn van een bepaalde club is er vast ook
> een van :-)

Nou nee, het was een poging tot inzicht verschaffen, maar ja hoe
bewijs je dat ?

> Nee, want er is nog niet aangetoont dat D66 achter die vogel aanloopt.

Waar lopen ze dan wel achteraan?

> Waarom stel je niet de vraag. aarom loopt Marc achter die vogel aan?

Omdat Marc aantoonbaar eigen conclusies trekt waar je het al dan niet
mee eens kunt zijn. Die heeft zo´n vogel niet nodig.

> Of warrom loop jij achter die vogel aan?

Loop ik niet, het gevalletje is afkomstig van jou. Waarom mag Boris en
wat hij met zijn site doet niet ter discussie?

> Het anderen beschuldigen van iets was toch een teken van vrijmetselaars?

Het ligt wat anders ...

> waarom bash je mij? :-)

Valt wel mee hoor ... excuus voor het geval je dat te serieus nam.
Overwoog een smiley, maar dat was te opzichtig.

> Waarom denk jij dat ik achter die vogel aanloop?

Ik heb geen idee. Vertel ... :)

> Nou... ehm Marc gebruikt op zijn eigen site gele sterretjes.... dan zou
> hij zelf ook lid van die club moeten zijn. En het gebruik van geel, en
> die ster is natuurlijk Sirius....
>
> Daarnaast gebruikt hij volgend plaatje...
> http://www.sane-project.org/images/sane-logo-3.png
>
> halve circels en het oog...

Ja, maar jou ´bewijs´ krijgt nu de vorm van: je bent er zelf een/doet
het zelf. Niet sterk!!
Kortom (je speelt): de man, niet de bal ....

> Wat doet een gele sirius op Marc zijn site?

Dat laat ik aan Marc ...

Wat doet de onzin op de site van Boris?
http://www.paaseiland.nu/

Wat moeten die Paaseiland beelden in een Nederlands landschap?

"Wordt Nederland een paaseiland?", wat moet je in godsnaam met zo´n
onzinnige vraag?
Sterker, "Of is er redding?", geeft dat aan dat er lieden zijn die nog
daadwerkelijk (in -zijn-  redding) geloven ook?!!

Vervolgens zweven er 10 punten over het scherm die geen enkele binding
met welke realiteit dan ook, behalve de laatste: "10 Gebruik je
verstand" !!

Begin je (mijn tip) daarmee bespaar je jezelf en anderen een hoop en
onnodig tijdverlies ....
Zeg me maar, waar kan de burger nu werkelijk iets mee?

Elke D66-er zou met die laatste kunnen beginnen misschien komt er dan
nog iets moois tot stand, maar dan moet wel de onzin weg ....

> Wat je ziet is niet altijd wat het is lees ik vaak in Marc zijn mails.
> Dat ben ik met hem eens. Soms denk je tekenen te zien, maar zijn ze het
> niet....

Kijk, daar ga je (weer).... Conclusie, maar geen onderbouwing ...
Het ziet er donker uit, om niet te zeggen ´zwart´. ;)

Henk Elegeert