Definitie Ontplooiingsstaat

Antid Oto aorta at HOME.NL
Wed Jan 30 14:21:43 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

w.t. jouwstra wrote:

> niet. Als ik naar deze lijst kijk, bijvoorbeeld na een paar dagen Brussel
> met 150 tweede jaars, dan valt het me op dat er feitelijk twee scribenten
> zijn die er de ruimte voor nemen om hun stokpaardjes te berijden. Alsof ze
> niet zonder kunnen, want hun bijdragen zijn nauwelijks serieus te nemen,
> leiden niet tot enige reactie what so ever, maar ze blijven maar schrijven.
>
> Wel te rusten,

Last van nachtkoorts? Mijn mini rant over monetaire hervorming is een
parodie op Fluks' reeks. Het gaat tenminste ergens over, de beste
economen nemen dit onderwerp serieus. De monetarist Friedman, waar het
hele beleid van de ECB op gebaseerd is zegt zelf:

Friedman testified on this before Congress as late as 1975 and in 1985
wrote: “I have not given up advocacy of one-hundred percent reserves.”

Dat jij liever met oogkleppen rond blijft lopen is jouw keuze. Hopelijk
zijn er een paar mensen wakker geworden.

Wist je trouwens dat er in de eurozone er slechts een reserve percentage
van 2% verplicht is voor banken? Naast the inflatoir effect dat dit
veroorzaakt (max 50x) valt er bij een eventuele bank run weinig meer te
halen.

Slaap lekker verder.