Definitie Ontplooiingsstaat

Sun Jan 27 10:43:42 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Elegeert <hmje at HOME.NL>,
>Jeetje Marc, ..... dat je deze (Partycipaper Ontplooiingsstaat) over
>het hoofd heb gezien!  Wanneer is Dittrich ook alweer vertrokken?
 http://www.luxvoor.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=101&Itemid=146

 [Knap gevonden ! Geeft iemand deze URL even aan FKK door ?]

 ...ja, ik had meteen door waar deze gekte nu weer vandaan kwam...

 Deze URL is van 2 juni 2006 - mijn opmerking dateert van 20 maart 2006.
 Dus kennelijk liep ik toen al op de zaak vooruit en had dat ontplooiings-
 staatgedoe elders bij LuxVoor gevonden... Ik harkte destijds wat rare
 termen bijeen die ik op de LuxVoor-site had aangetroffen niet beseffende
 dat dit een Vrijmetselaars-bouwstuk betrof.

 Alle citaatjes hieronder zijn van LuxVoor, niet van Henk...
>Een dynamische ontplooiingsstaat kan uitkomst bieden. Door voorstellen op
>het gebied van opvoeding, scholing en werk te doen, hopen we bij te dragen
>aan een grotere sociale, economische, culturele en spirituele mobiliteit
>van iedereen. Van de wieg tot aan het graf.
               ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ !!
 Als men zoiets vreselijks leest, dan is het Siriusklaar dat de liberale
 burger geen kant meer op kan. Liberalisme verdraagt geen vrijheid noch
 iets anders naast zich...

>Ontplooiing als doel en middel tegelijk, en niet alleen voor de happy few.
                                                                 ^^^^^^^^^
 Vraag is dan wat de liberaal voorheeft men degene die zich aan het heils-
 paradijs onttrekt. Keert de Franse revolutie (dat was zo'n heilsparadijs)
 terug ?

>Wij geloven in een nieuwe invulling van solidariteit - praktische solida-
>riteit. 'Ik ben, omdat wij zijn en omdat wij zijn, ben ik.'

 Het verbaast me niets dat het 'ik denk dus ik ben' wordt vervangen door
 politieke geestesziekte. Denken is er beslist niet meer bij...

>Nieuwe verbindingen tussen hoog- en laagopgeleiden, tussen bevolkingsgroepen
>en tussen generaties zijn hard nodig - juist nu.
                      ^^^^ moet zijn: 'is' - een fout die laagopgeleiden die
                           zich hoogopgeleid wanen, wel vaker maken...  :-)

>Binnen de 3 leefomgevingen, de thuissituatie, school en op straat, zou er
>structureel aandacht geschonken dienen te worden aan de lichamelijke,
>psychische, emotionele en sociale ontwikkeling van kinderen.

 Hier staat dat normale mensen door liberalen beschouwd worden als psychia-
 trische patienten. En dan te bedenken dat dezelfde liberalen *thans* schel-
 den op de - aanzienlijk gematigder maar niet minder foute - plannen van
 Rouvoet en daarbij gewag durven maken van 'betutteling'.

>De sociale ontplooiing is veelal een voorwaarde voor economische ontplooiing.

 Alleen een liberaal krijgt zo'n vreselijke zin uit z'n strot, verder geen
 mens. 'Economische ontplooiing' betekent dat men achter Mercurius aanloopt,
 een consumptieslaafje wordt wiens bestaan louter ten dienste staat van de
 economie.

 Oh God, oh God, en dan dit...
>Het onderwijs hobbelt bovendien te vaak achter de ontwikkelingen aan, zodat
>het genoten onderwijs te weinig aansluit op de wensen in het bedrijfsleven.

 Hoezo 'ontplooiing' ?

>Om de regelzucht af te schaffen en de - vaak tekortschietende - relaties
>tussen onderwijs en bedrijfsleven te verbeteren zijn wij voor een regionaal
>experiment, waarbij al het onderwijsgeld wordt gebundeld en door een paar
>toplieden uit het bedrijfsleven beheerd.

 Neen, het staat er dus *echt*.

 Ziek zijn jullie - liberale mafkezen, doodziek.
 Jullie zijn het groote gevaar voor het onderwijs dat er maar bestaat.

>Ontplooiing gaat eveneens op het werk door. (...) Globalisering vraagt
>immers om aanpassing en flexibiliteit.

 Geen vraagtekens bij 'globalisering' zelf maar mensen er dwangmatig aan
 ondergeschikt maken - ook al moeten die niets hebben van het liberalisme.

>Daarom moet de AOW-gerechtigde leeftijd stapsgewijs omhoog. Elk jaar een
>maand. Maar tegelijkertijd geld: 40 jaar is genoeg.
                            ^^^^ Freudian slip

>Op deze wijze kunnen we een Earned Income Tax Credit invoeren, ofwel een
>inkomensafhankelijke belasting korting voor werkenden. De armoedeval van
>uitkering naar werk wordt daardoor kleiner. Ontplooiing gaat weer lonen.

 Als men zoiets leest, gaat men lachen om de liberale kleinburgerlijkheid.
 Dat zo ontpooiingsklojo niet beseft dan men zichzelf volkomen belachelijk
 maakt... ongelovelijk.

>Desalniettemin is niet iedereen in staat om te gaan met de nieuwe
>realiteit van het informatietijdperk en globalisering. Onzekerheid en
>onwil spelen hierbij een rol.                          ^^^^^^^^^^^
 ^^^^^
 ...die ranselt de liberaal er kennelijk wat graag uit...

 Dit getuigt van een dwangmatige afkeer van het indeterminisme (onzekerheid,
 vrije wil), meer niet. Hier is D66 *kapot aan gegaan*.

>Bij spirituele ontplooiing gaat het om religie, ideologie, seksualiteit en
>mens- en maatschappijbeeld.

 Hahahahaha... gaan we yin-yangen met tantra yoga of zo...?

 'Spirituele ontplooiing van seksualiteit' is dat soms de nieuwste definitie
 van homoseksualiteit ? Klaarkomen bij Mercurius ?

 Deze lieden zijn rijp voor het gekkenhuis.
 ...kunnen ze zich daar verder 'ontplooiien'...

 Marc Fluks, Amsterdam