Definitie Ontplooiingsstaat

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sun Jan 27 03:22:56 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 24-01-08 heeft Dr. Marc-Alexander Fluks<fluks at combidom.com> het
volgende geschreven:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Reagerende op Antid Oto <aorta at HOME.NL>...
>
> Het begrip 'ontplooiingsstaat' is afkomstig van Lux Voor en is daarmee een
> bouwstuk van de Vrijmetselarij,
>    https://listserv.surfnet.nl/scripts/WA.EXE?A2=ind0603&L=d66&P=R38259

Jeetje Marc, ..... dat je deze (Partycipaper Ontplooiingsstaat) over
het hoofd heb gezien!  Wanneer is Dittrich ook alweer vertrokken?

En wat wilde Telleman?

http://www.nu.nl/news.jsp?n=667536&c=11
Uitgegeven: 3 februari 2006
"
AMSTERDAM - De voorzitter van de Amsterdamse afdeling van D66, Ageeth
Telleman, vindt dat D66-leider Dittrich moet opstappen.
"

Om vervolgens, zo´n 4 maanden later:

 Partycipaper Ontplooiingsstaat
vrijdag 02 juni 2006
http://www.luxvoor.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=101&Itemid=146
Lux Voor

"
Onze drive is om mensen die de boot dreigen te missen, niet tot
kansarmoede te veroordelen. Het is een gezamenlijke
verantwoordelijkheid om dit daadwerkelijk mogelijk te maken. Een
dynamische ontplooiingsstaat kan uitkomst bieden. Door voorstellen op
het gebied van opvoeding, scholing en werk te doen, hopen we bij te
dragen aan een grotere sociale, economische, culturele en spirituele
mobiliteit van iederéén. Van de wieg tot aan het graf. Al naar gelang
iemands politieke achtergrond heeft men het over emanciperen of laten
participeren, een ander noemt het verheffen, ontwikkelen of
ontplooien. In de kern gaat het erom mensen in de gelegenheid te
stellen het beste uit zichzelf te halen. Hoewel de terminologie mag
verschillen, blijft het uiteindelijke doel wel gelijk. Ontplooiing als
doel én middel tegelijk, en niet alleen voor de happy few. Daarover
gaat het hier.

Wij geloven in een nieuwe invulling van solidariteit – praktische
solidariteit. 'Ik ben, omdat wij zijn en omdat wij zijn, ben ik.'
"

Geen wonder dat ik hier op mijn kop krijg als ik religie zelf aan de
kaak stel... ;)
Een soort EO maar dan anders.... de zielpietjes niet tot kansarmoede
veroordelen !!
De oplossing: een dynamische ontplooiingsstaat !!

Hoe dan?
" ... Door voorstellen op het gebied van opvoeding, scholing en werk
te doen, hopen we bij te dragen aan een grotere sociale, economische,
culturele en spirituele mobiliteit van iederéén"

En, alweer een geloofskenmerk: `hopen`. En die burgers zelf?:
"Al naar gelang iemands politieke achtergrond heeft men het over
emanciperen of laten participeren, een ander noemt het verheffen,
ontwikkelen of ontplooien. In de kern gaat het erom mensen in de
gelegenheid te stellen het beste uit zichzelf te halen.", alsof ze dat
al niet doen.

Wat een betutteling over hun motieven .... hun kansen, hun
mogelijkheden.  Nederland is een land vol analfabeten? Hebben geen
onderwijs genoten ? En krijgen nu een tweede kans van D66?

Dat is de nieuwe solidariteit van het D66, en dat na het vertrek
Dittrich? En die geloofspulp waart daar nog steeds rond ?

Afschuwelijk ....

Henk Elegeert
BTW: ... zou  zo´n verwarmd terras ook de hersenen zo week maken ofzo
opdat men niet meer tot nadenken komt? Of ligt het aan de (warme)wijn,
of toch aan het type drinkers?