Beveiliging voor wethouder Venray

Antid Oto aorta at HOME.NL
Sat Jan 12 13:53:45 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:
>  Antid Oto <aorta at HOME.NL>,
>
>  Ik heb hier *geen enkele* opvatting verkondigd. Ik zet slechts vraagtekens
Oh nee? Jij bent van opvatting dat dieren geen enkele rechten hebben of
behoren te hebben. Jij bent van opvatting dat dierproeven geheel
onschuldig zijn (pietlullig) Jij bent van opvatting dat dierenactivisten
bloeddorstig zijn door tekort een aan vitamine B12 of een of ander
religieus getinte projectiestoornis hebben.

>  bij de opvattingen van dieren-activisten. En kennelijk sympatiseer jij met
>  die groep (zonder het waarom daarvan overigens te beargumenteren).

Argument heb ik wel gegeven: activisme is goed om wantoestanden aan het
licht te brengen. Jij negeert mijn argumenten. Ik toon aan dat
toxiciteitsproeven inmiddels achterhaald zijn en jij negeert dat.

>  1. Dit is een ander onderwerp. Het ging om dierproeven en het bedreigen
>     van mensen door dieren-activisten.
Jij hangt er zelf het etiket religie aan. Dan leg ik zelf het verband in
een breder kader.
>  2. Wat ik van ritueel slachten gezien heb, verschilt het geen bal met
>     gewoon slachten. Er hangt slechts een verhaaltje om.
Dan moet je je toch beter informeren. Dieren worden bij rituele slacht
onverdoofd en soms met een bot mes de hals doorgesneden.
>  3. Zelf koop ik ook bij een Turkse of Marokkaanse slager - dat vlees zal
>     wel ritueel geslacht zijn, vermoed ik.
Halal heet dat.

>  Mijn bezwaren betreffen het opdringen van een leefwijze. De leefwijze van
>  dieren-activisten en vegetariers is niet de mijne en zal het ook nooit
>  worden. Van mij mogen vegetariers best naar de homeopaat als ze ziek zijn
>  maar ze mogen niet verhinderen dat anderen echte medicijnen slikken die op
>  dieren getest zijn.

Wie dringt jouw een leefwijze op? Niemand toch.

>  Die agressie van dieren-activisten is zo raar. Als de PvdD het ooit voor
>  het zeggen zou krijgen in Nederland... nou, hoed je dan maar...

De PvdD is tot nu toe behoorlijk vreedzaam geweest. Ik heb ze nog niet
horen verkondigen dat Iran gebombardeerd moet worden.