Beveiliging voor wethouder Venray

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sat Jan 12 15:41:09 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 12-01-08 heeft Dr. Marc-Alexander Fluks<fluks at combidom.com> het
volgende geschreven:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  Antid Oto <aorta at HOME.NL>,

>  1. Dit is een ander onderwerp.

Dat hangt van de interpretatie af.

> Het ging om dierproeven en het bedreigen
>     van mensen door dieren-activisten.

Hoho, dat staat nog allerminst vast in het onderhavige geval. Men kan
en dient juist twijfels te hebben bij die ´waarneming´. Verschillende
scenario´s zijn hier namelijk mogelijk, en juist vanwege de nogal
(landelijke zelfs) Pavlov-achtige reacties mag je veronderstellen dat
men hier op het verkeerde been wordt gezet. Het zou niet de eerste
keer zijn.

En o.a deze hetze elementen zijn aanwezig:
- een vermeend voorval,
- en vooral: een eigen-belang,
- oncontroleerbare input,
- opgeëist vertrouwen,
- mee (moeten) lopen in geschetste/gestuurde ´beeldvorming´,
- mee wauwelde media,
- ... etc ...

Bovendien, waaruit blijkt eenduidig dat het daadwerkelijk om
dierproeven gaat? Waaruit is die conclusie te trekken dan? En wie
heeft je, en op welke wijze dan, daarin voorzien van deugdelijke
informatie?

Men mag bovendien aannemen dat van een bekladding aangifte wordt
gedaan, evenals van een bedreiging? Opdat mogelijke daders kunnen
worden opgespoord, en kunnen worden berecht?

Zowel kabinet als lokaal college raaskallen maar wat, en van goede
informatie voorziening is nu juist geen sprake. Raar he? Hoezo
democratische besluitvorming? Men weet niet wat er komt, maar besluit
alvast en ziet daarna wel of het een juiste beslissing was? Of regelt
achteraf wat op voorhand al had moeten gebeuren?

Vraagje: Hoe kan het dat het - dat een dergelijk majeur project-
slechts door één partner werd gedragen? En kon die daaraan wel
voldoen? Waarom riep eerder al een directeur van een (innovatief)
technologisch bedrijf -die (vanwege tegenwerking) naar elders verhuist
is- dat het hele project gedoemd was te mislukken?

Kortom: wat voedt jou in je vooringenomen standpunt en dito
vooroordeel? Van jou had ik nu juist daarin een kritische houding
verwacht, maar helaas ....

D66 "geloofd" idd, en mist elke kritische houding om hier wat dan ook
echt evident, en van wezenlijk belang is, boven tafel te (kunnen)
krijgen. Men helpt graag mee te meppen naar een paar stront vliegjes,
zonder zich af te vragen waar die stronthoop zelf vandaan komt?

Zoek en kijk eens mee waarom je hele dikke en vervelende, en vooral
-bij alles- kritische vragen zou moeten stellen in de(ze) hele gang
van zaken?

Of helpt D66 in plaats daarvan mee in een ritueel ´(af)slachten´ van
(zieke) dieren-activisten? ;)

Als D66/Pechtold de democratie echt nog in het vaandel hebben, zou ik
graag zien dat bij het/dit bestuurlijk handelen hele grote vraagtekens
worden gezet. Juist ook vanwege de EU, en de wijze waarop die hun
plannen kennelijk door willen zetten(top-down). In tegenstelling van,
je weet wel, die EU van de burger (bottom-up). En, inspraak is
inderdaad wel iets waar je wel recht op hebt, maar het (vooral) niet
krijgt.

Al bij al een zeer vertroebelde besluitvormingsproces .... en waarbij
lokale en landelijk besturen hetzerige/schemerige/miezerige politiek
bedrijven.

Of krijgt straks elke (zich van zogenaamd -vermeende- bedreiging
wetende)  wethouder/burgemeester bescherming zodra er een e-mailtje in
diens mailbox terecht komt, ergo: van een actievoerder, of ontevreden
klant, of elk ander ?

Openheid dus !!! En niks quasi belangen van een wethouder, maar die
van de Rechtstaat en haar burgers.

Henk Elegeert

BTW: de bedreiging schuilt in de vorm van bekladde muren die op je afkomen? :)