Enige vervolgde officier Abu Ghraib gaat vrijuit

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sat Jan 12 03:46:57 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

2008/1/11, Marcel van Dalen <m.dalen10 at chello.nl>:

> Cees van der Knaap gaat ook vrij uit (kwestie Spijkers/landmijnen/Enschede).

Uiteraard, Marcel. Dit land steunt ook de illegale Irak-oorlog en
staat derhalve juist ook achter lieden die op eigen gezag handelen,
ook al werkt dat heel negatief uit voor de slachtoffers.
Daar is men trots op. Een VOC-mentaliteit, zeg maar...

Het spijt me voor Ede, Marcel maar dat gaat, vrees ik, niet ophouden.
Zaak, lijkt me, zo snel mogelijk zijn methodes doorgronden, en wat ik
al weet uit kwestie Spijkers/landmijnen is, dat dossierkennis niet
bepaald zijn sterkste kant is.

Maar zo´n man had überhaupt geen burgemeester mogen worden natuurlijk.
Het geeft weer eens aan dat in dit land het bestuurscultuurtje
behoorlijk ziek(elijk) is.

Overigens, zijn rol m.b.t. Enschede ken ik niet, maar het dossier kan
wel eens waardevolle aanwijzingen bevatten hoe hem het vuur aan de
schenen te leggen.

Heb nu niet bepaald de indruk dat alle Edenaren zo blij zijn met zijn
komst - en uitgerekend hem - in de functie van burgemeester van Ede,
wel? Een politiek gemotiveerde zaak, en voorspelt dus weinig goeds
voor Ede. Erg jammer ... want levendige plaats is mijn indruk. Dus,
hou vast ... :)

> Zelfs Balkenende komt Cees toespreken in de komende raadsvergadering van
> Ede, waarin onze Cees geïnstalleerd zal worden!

Kan niet missen, Marcel. De Minister Predikant komt hem daar een hart
onder de riem steken alsof er voor hem zelf geen lering te trekken
valt uit de nieuwjaars ongeregeldheden. Alsof je als s´landsbestuurder
geen verantwoording verschuldigd bent, en zich heeft te houden aan
regels van fatsoen !! Wedden dat juist hij (Balkenende) dit ´bindend´
advies naast zich neerlegt? ;)

Maar vertel mij eens hoe je met zo´n man - die een bindend advies
naast zich neerlegt - nog langer kan voldoen aan:
Policy Governance is een compleet, integraal model dat, als het
consequent wordt toegepast, besturen in staat stelt maatschappelijk
verantwoordelijke organisaties te zijn?

> Ps laten we ons druk maken om dit soort figuren in Nederland!

Het is duidelijk dat ook jij geen vertrouwen hebt in de man, Marcel.
Noch in Balkenende, noch in Cees van der Knaap, heb ik het vertrouwen,
maar meer noch zit mij hun ziekelijke opvattingen over besturen en
politiek bedrijven, en derhalve de misselijke met name door hen
vormgeven democratie dwars.

Die burgers in Ede kunnen toch goed zelf een Burgemeester kiezen. Ik
vraag me toch echt
af of ze wel trek hebben in zo´n aan kapsones lijdend rokend stinkdier. :)
Zie je, ook die bindende adviezen op zo´n pakje legt ie zelfs naast zich neer?
Wacht maar, binnen kort zijn het plaatjes ..... ;)

Enfin, veel sterkte ...

Henk Elegeert
BTW: Laat je ons even weten of Minister Predikant Balkenende - op zijn
volstrekt misplaatst bezoek - ook echt fatsoenlijk is gebleven? Bij
dergelijke ongeregeldheden, of waarbij hij de grootste raddraaier
blijkt, - of zelfs maar in de weg loopt - onmiddellijk snelrecht
toepassen!!
Dan namelijk heb je hen het snelst weer fatsoenlijk. :)