Neolibs brutaal/

Antid Oto aorta at HOME.NL
Sun Feb 24 13:19:05 CET 2008

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Antid eronder en erover:

> Dirkie eronder!!
>
> KNIP KNIP KNIP
>
> knipknipknip
>

> Een voorbeeld dat me altijd aanspreekt:
> Verstandelijk gehandicapten, worden hier ingezet als baggers. Dat zijn
> dus de mensen die je boodschappen in papieren of plastic zakken doen.
> De keuze van de zak(ken), papier of plastic, die gratis verstrekt
> word(en) is aan de klant. kn
> Iedere "kruidenierswinkel" levert dit soort service. Een idee misschien
> voor de NEEderlandse appie hein's e.d. zeker beter dan het zelf sjouwen
> met 2 kinderen en zo...
> [...]

In hoeverre is bij "baggers" en "greeters" in de VS sprake van
vrijwilligheid? Je zegt "ze worden hier ingezet", "worden veel
gebruikt". Bah! Degene die dat bedacht heeft denkt volledig inside the
capitalist box. Als er sprake is van dwang is het totaal niet creatief.

Wat nodig is, is een basisinkomen zodat zulke mensen vrijwillig
vrijwilligerswerk kunnen doen.